به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بیت کوین با قدرت کامل به روند صعودی خود ادامه می‌دهد و قلمروهای جدیدی را یکی پس از دیگری فتح می‌کند. در ادامه همین مسیر، رمزارز اول بازار، روز گذشته برای اولین بار به کانال 72 هزار دلار وارد شد و عملکرد خود از ابتدای سال 2024 را به بیش از 60 درصد رساند. ارزش بازار آن نیز برای اولین بار از 1.4 تریلیون دلار گذشت. با این دستاورد مثال‌زدنی، بیت کوین (BTC) به هشتمین دارایی بزرگ جهان تبدیل شد.

بیت کوین بزرگتر از نقره

بازار رمزارزها طی 11 ماه تغییرات بی‌نظیری را تجربه می‌کند. 11 مارس سال گذشته بود که بیت کوین پس از ریجکت شدن در مقاومت 30000 دلاری، دوباره به منطقه 20 هزار دلار سقوط کرد. مخالفان این دارایی بار دیگر آن را مورد انتقاد قرار دادند و مدعی شدند که نتوانسته است به عنوان یک محافظ قابل اعتماد در برابر تورم عمل کند.

ولی این وضعیت مدت زیادی ادامه نداشت، چراکه طی ماه‌های بعد، توجهات دوباره به سمت آن معطوف شد. ماه ژوئن فرا رسید و بزرگترین شرکت مدیریت دارایی جهان، یعنی بلک راک، درخواست خود مبنی بر راه‌اندازی یک ETF بیت کوین را ارائه کرد و ورق بازار را برگرداند.

بیت کوین در بازار جهانی

در نتیجه تحولات گسترده‌ای که از زمان راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس در بازار اتفاق افتاد، بیت کوین با سرمایه بازار 1.4 تریلیون دلاری خود، توانست بالاتر از متا (فیس بوک) و دومین کالای بزرگ بازار یعنی نقره قرار بگیرد. زمانی که در ایران دکونومی گزارش کردیم که بیت کوین با پیشی گرفتن از برکشایر هاتاوی (Berkshire Hathaway) وارن بافت به جمع 10 دارایی برتر بازار وارد شده است، قیمت این ارز دیجیتال در حدود 60000 دلار بود و متا و نقره با اختلاف زیاد در رتبه‌های قبل از آن قرار داشتند. اما کمتر از دو هفته طول کشید تا بیت کوین از هر دوی آنها پیشی بگیرد.

اگرچه دستیابی به اهداف بعدی در این جدول یعنی آلفابت و آمازون در حال حاضر بسیار دور از دسترس به نظر می‌رسند، قیمت بیت کوین با بیش از 20 درصد افزایش از سطوح کنونی و صعود به بالای 85 هزار دلار می‌تواند از شرکت مادر گوگل یعنی آلفابت عبور کند. به علاوه برای پیشی گرفتن از غول شرکتی جف بزوس به 30 درصد رشد و تراز قیمت 94 هزار دلار نیاز دارد.

درست است که این اعداد در حال حاضر کمی دور از ذهن به نظر می‌رسند، اما یادآوری می‌کنیم که بیت کوین از ابتدای سال 2024 بیش از 60 درصد و تنها ظرف دو هفته گذشته حدود 40 درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است. پس مشاهده چنین جهش چشمگیری اصلاً اتفاق نادری در این دنیای نوظهور نخواهد بود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cryptopotato

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array