به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی،  بایننس درصدد است پشتیبانی از سرویس توکن‌های غیرمثلی (NFT) بیت کوین را تنها چند ماه پس از معرفی آن به بازار خود، قطع کند. این صرافی در پست وبلاگی روز ۴ آوریل (16 فروردین) از تلاش‌های خود برای «بهینه‌سازی پیشنهادات محصول» در بازار NFT بایننس خبر داد. در همین راستا نیز پشتیبانی از معاملات و سپرده‌های بیت‌کوین اوردینالز (Ordinals) را روز 18 آوریل (30 فروردین) متوقف می‌کند. در بیانیه بایننس آمده است:

«به کاربران توصیه می‌شود قبل از ساعت 12 شب به وقت ساعت هماهنگ جهانی روز 18 آوریل NFT‌های بیت‌کوین خود را از طریق شبکه بیت‌کوین از بازارNFT های بایننس خارج کنند.»

علاوه بر این، بازار NFTهای بایننس پس از تاریخ 10 آوریل (22 فروردین)، ارائه کلیه ایردراپ‌ها، سود و ابزارهای مرتبط با NFTهای بیت کوین را نیز متوقف خواهد کرد.

بیت کوین اوردینالز

بیت کوین اوردینالز چیست؟

بیت کوین اوردینالز که با نام NFTهای بیت کوین نیز شناخته می‌شود، امکان ثبت محتوای دیجیتال مانند قطعات هنری، متن یا ویدیو را مستقیماً بر روی بلاکچین بیت کوین فراهم می‌کند. جای‌گذاری داده‌ها همیشه بخشی از پروتکل بیت کوین بوده است، اما محبوبیت آن با ظهور اوردینالز در اواخر سال 2022 افزایش یافت. این پروتکل که توسط کیسی رودارمور (Casey Rodarmor) ایجاد شده است، اجازه می‌دهد قطعات هنری دیجیتالی منحصر به فرد همانند توکن‌های غیرمثلی اتریوم، مستقیماً در تراکنش‌های بیت کوین جاسازی شوند.

بایننس به طور خاص خطاب به کاربران Runestone NFT که شرایط ایردراپ را دارند توصیه کرده است توکن‌های خود را تا تاریخ 10 آوریل برداشت کنند.

اینسکریپشن های بیت کوین اوردینالز

این تصمیم جامعه کریپتو را به کلی غافلگیر کرده است، چراکه بایننس همین یک سال پیش و در ماه می 2023، پشتیبانی از NFTهای بیت کوین را آغاز کرد و با نوید به ایجاد فرصت‌های بیشتر برای کلکسیونرها، اکوسیستم خود را در شبکه بیت کوین گسترش داد. این درحالی است که حجم بالای تراکنش‌های NFT از زمان شروع، چندین بار شبکه بیت‌کوین را مسدود کرده است، باعث افزایش بی‌رویه کارمزدها شده و زمان پردازش را کندتر کرده است.

بر اساس داده های Dune Analytics، این شبکه تا به امروز بیش از 64 میلیون اینسکریپشن داشته و بیش از 423 میلیون دلار کارمزد تراکنش ایجاد کرده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array