حامد کاظمی، بنیان‌گذار استارت‌آپ آپولو در هاب رسانه اینوتکس ۲۰۲۳ حاضر شد و درباره اینشورتک و استارتاپ خود با رسانه ایران‌ دکونومی گفت‌وگو کرد. کاظمی که پیش از راه‌اندازی استارتاپ آپولو، استارت‌آپ بیمه‌ای مرکوری را تاسیس کرده‌بود، سال‌هاست که در حوزه اینشورتک و فناوری‌های بیمه فعالیت می‌کند.

کاظمی درباره استارتاپ آپولو به خبرنگار ایران دکونومی گفت: «آپولو در چهارمین سال فعالیت خود است. ما در رشته‌های مختلف بیمه به کاربرانمان خدمات‌‌رسانی می‌کنیم و قصد داریم وارد صادرات صنعت اینشورتک شویم. رشته‌های دیگر بیمه‌ای که نیاز به کارشناسی بیشتر دارند را مورد بررسی قرار دادیم و سعی می‌کنیم از بازارهای جهانی این صنعت دور نشویم.»  مدیرعامل استارت‌آپ آپولو همچنین در بخش «معرکه» اینوتکس ۲۰۲۳ که به میزبانی پایگاه خبری ایران دکونومی برگزار می‌شد، حاضر و محصولات این کسب‌وکار حوزه فناوری‌های بیمه را به بازدیدکنندگان اینوتکس توضیح داد. 

او که مدیر توسعه کسب‌وکار رایین‌تک نیز بوده است، درباره چالش‌های این استارتاپ با توجه به وضعیت اینترنت کشور گفت: «آپولو بر بستر اینترنت کار می‌کند و ما به شرکت‌های بیمه سرویس می‌دهیم؛ معضلات اینترنت چالش‌هایی را برایمان به وجود آورد که سعی کردیم از آن بیرون بیاییم. اینترنت بر تمام بخش‌های فناوری تاثیر می‌گذارد و صنعت بیمه نیز از این قاعده مستثنی نیست.»

هم‌بنیان‌گذار آپولو و مرکوری، علاوه بر مسائل مربوط به وضعیت اینترنت،‌ سنتی بودن صنعت بیمه در ایران و قانون‌گذاری را چالش‌های این صنعت خواند و خاطر نشان کرد:‌«به‌خاطر ساختار سنتی‌ای که در صنعت بیمه وجود داشته، حوزه اینشورتک سختی‌های فراوانی داشته و دارد. بالغ‌ نبودن این صنعت و بحث‌های رگولاتوری نیز از مسائلی هستند که گریبان این صنعت را گرفته‌اند. صنعت بیمه یک صنعت فرهنگ محور است و فعالیت در حوزه اینشورتک به فرهنگسازی نیاز دارد. ما اما

چالش‌های فرهنگی و قانون‌گذاری داریم. وقتی یک محصول را تولید می‌کنیم،‌ باید به فکر مسائل قانونی باشیم و همین مسئله سبب می‌شود تا روش‌های اجایل استارتاپی در این صنعت کاربردی نباشد.»

کاظمی در گفته‌های خود به ورود استارتاپ اینشورتکی آپولو به بازارهای جهانی اشاره کرد و افزود: «ما به بازارهای جهانی صنعت اینشورتک فکر می‌کنیم و در برخی از حوزه‌ها به این بازارها وارد شده‌ایم. در بخش بیمه لوازم‌ خانگی کارهایی را انجام داده‌ایم. ما به بازارهای جهانی هم وارد شده‌ایم و با شرکت‌های بیمه اروپایی مذاکراتی انجام شده است.»

مدیرعامل استارتاپ اینشورتکی آپولو درباره رویداد معرکه که در حاشیه اینوتکس ۲۰۲۳ انجام می‌شد به رسانه ایران دکونومی گفت: «معرکه فرصتی بود تا بتوانیم محصولاتمان را ارائه کنیم.  سعی کردیم از این تریبون استفاده کنیم تا به معرفی محصولات جدیدمان بپردازیم.» و اضافه کرد: «شاید ما نتوانیم با شرکت‌های بیمه‌ای خارج از کشور رقابت کنیم که بخشی از آن به تحریم‌ها مربوط می‌شود،‌ اما می‌توانیم به صادرات اینشورتک بیندیشیم.» 

کاظمی همچنین از سابقه حضور همیشگی در بخش‌های مختلف اینوتکس گفت و افزود: «رویدادهای جانبی اینوتکس همیشه برام جذاب‌تر بوده است.» او در ادامه صحبت‌هایش، مانند بسیاری از مدیران و بازدیدکنندگان نمایشگاه اینوتکس، این نمایشگاه و رویدادهای مشابه آن را فرصتی برای ارتباط‌سازی و آشنایی با فعالان اکوسیستم استارتاپی دانست و از برگزارکنندگان آن تشکر کرد.

هم‌بنیان‌گذار استارتاپ بیمه‌ای مرکوری و آپولو همچنین به محل برگزاری نمایشگاه اینوتکس انتقاد کرد و در پایان سخنان خود گفت: «به عنوان یک بازدیدکننده جغرافیای اینوتکس را مناسب نمی‌بینم. با وجود تلاش‌های انجام شده، اینوتکس همچنان از تهران دور است و نیازهای بازدیدکنندگان را برآورده نمی‌کند. مثلاً شما اگر بخواهید آب‌معدنی بخرید باید مسافتی طولانی را طی کنید. با این‌‌حال، اینوتکس همیشه رویدادهای جانبی جذابی دارد که توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کند. به عنوان مثال، رویداد فینوتکس که امسال برگزار شد فرصتی بود برای حضور شرکت‌های حوزه فین‌تک.»

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array