به گزارش ایران دکونومی، جواد اوجی، وزیر نفت گفت: «این روزها شایعه افزایش قیمت بنزین مطرح می‌شود که باید بگویم افزایش قیمت بنزین در دستور کار  دولت و وزارت نفت نیست و قصدی برای افزایش قیمت بنزین وجود ندارد.»

اگر بخواهیم منشأ این شایعات را جست و جو کنیم باید به آبان سال ۹۸ بازگردیم که قیمت بنزین بدون اطلاع رسانی قبلی به یک باره گران شد و این افزایش یکباره آن قدر تبعات منفی داشت که رئیس جمهور وقت هم نمی‌خواست تبعات این افزایش قیمت شبانه را بپذیرد تا حدی که چند روز بعد اعلام کرد «من هم روز جمعه متوجه افزایش قیمت بنزین شدم.»

از آبان سال ۹۸ تاکنون بیش از ۳ سال می‌گذرد و دولت سیزدهم روی کار آمده، اما هنوز موضوع افزایش قیمت بنزین تیتر برخی از رسانه‌ها است و رسانه‌ها با انتشار گاه و بیگاه این مسئله دنبال جذب مخاطب هستند.

از سوی دیگر رفتار دولت مردان دولت دوازدهم نیز موجب افزایش بی اعتمادی شده است و دیگر مردم به حرف مسئولان توجهی نمی‌کنند.

جواد اوجی با بیان این‌که پالایشگاه‌های نفت و میادین نفتی حداکثر تولید را دارند گفت: به تازگی در تولید نفت رکورد تولید سه میلیون و 190 هزار بشکه در روز را ثبت کردیم و خوراک تمام پالایشگاه‌های نفت نیز تامین می‌شود.

به گفته وی ۴۴۰۰ جایگاه در سراسر کشور وجود دارد که فعالیت هیچ کدام از آنها متوقف نشده است. تانکرهای سوخت و خطوط انتقال فرآورده‌های بنزین و نفت گاز فعال هستند و در تامین سوخت بنزین هیچ مشکلی نداریم.

با توجه به فصل تابستان و افزایش مسافرت‌های مردم با افزایش مصرف بنزین مواجه هستیم، اما با مدیریت سوختی که در سراسر کشور انجام شده تمام جایگاه‌های کشور روال عادی خود را طی می‌کنند.

اوجی با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف بنزین اظهار کرد: افراد می‌توانند با تنظیم باد لاستیک و موتور خودرو میزان مصرف را کاهش دهند و با انجام این کار به خدمت‌گذاران خود برای تامین بنزین کمک کنند.

وی تاکید کرد: «همچنین از مردم درخواست می کنم که به هیچ گونه شایعه‌ای در زمینه افزایش قیمت بنزین توجه نکنند، چرا که در دستور کار دولت نیست»

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array