به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، روز گذشته صرافی کوین بیس پایگاه کاربران خود را از صدور احضاریه‌ای آگاه کرد که از سوی کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) دریافت کرده بود. این احضاریه بخشی از تحقیقات CFTC در مورد صرافی ارزهای دیجیتال مستقر در دبی بای‌بیت (Bybit) است.

مشکلات اساسی در انتظار بای‌بیت (Bybit) است

کالین وو (Colin Wu)، تحلیلگر ارزهای دیجیتال، در بررسی‌های اخیر خود خاطرنشان کرده بود که احتمالاً کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) تمرکز خود را از بایننس برداشته و به سمت بای‌بیت معطوف کرده است. وو معتقد است پس از حل و فصل مشکلات حقوقی این رگولاتور با صرافی بزرگ بایننس، CFTC که به سختی می‌تواند کارمندان بای‌بیت را در ایالات متحده پیدا کند، تلاش دارد تا اطلاعات کاربران را از کوین بیس دریافت کند.

ظاهراً این طرح نظارت بر نقل و انتقالات انجام گرفته از بای‌بیت به کوین بیس است، به ویژه تراکنش‌هایی که به کاربران آمریکایی مربوط می‌شود. درواقع، کمیسیون معاملات آتی کالا قصد دارد بررسی کند که آیا بای‌بیت با ارائه خدمات به مشتریان در ایالات متحده قوانین این کشور را زیر پا گذاشته است یا خیر.

بای بیت

گفتنی است که صرافی بای‌بیت یکی از پرکاربردترین و قدرتمندترین پلتفرم‌های معاملات مشتقات در جهان است که نقش پررنگی نیز در بازار جهانی معاملات مشتقات رمزارزها دارد. اوایل همین ماه، این صرافی در گزارش معیار CCData Crypto Exchange به رتبه انحصاری “AA” در هر دو دسته معاملاتی اسپات و مشتقات کریپتو دست یافت. این امتیاز برتری و تعهد همیشگی این صرافی به رعایت استانداردهای درجه یک در عملکرد و امنیت خود را برجسته می‌کند.

با این وجود، اگر CFTC به وجود هرگونه معامله بین بای‌بیت و کوین بیس پی ببرد، به ویژه اگر این معاملات به نوعی با سرمایه‌گذاران آمریکایی در ارتباط باشد، این پلتفرم معاملات مشتقات خوش‌نام با مشکلات بزرگی مواجه خواهد شد، به طوری که حتی می‌تواند به یکی دیگر از سرکوب‌های بزرگ تاریخ کریپتو توسط رگولاتورهای آمریکایی، پس از سرنوشت تلخ بایننس تبدیل شود.

اختیارات CFTC

کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) دارای اختیارات تحقیقاتی است و از ابزارهایی مانند اظهارات داوطلبانه و احضاریه‌ها برای اعمال نفوذ استفاده می کند. طبق الزامات قانونی ایالات متحده آمریکا، صرافی کوین بیس موظف است اطلاعات خواسته شده را جمع‌آوری و به این رگولاتور ارائه کند.

کوین بیس در این خصوص اظهار داشته است: « در مواردی که احساس کنیم به طور منطقی برای پیروی از قانون، تعهدات قانونی، اجرای قانون و سایر درخواست‌های قانونی اعم از دستورات قضایی یا افشای مالیاتی اقدامات ما ضرورت دارد، ممکن است به اطلاعات کاربران دسترسی پیدا کنیم، آن‌ها را بخوانیم، حفظ و حتی افشا کنیم.”

در همین حال، سایر آژانس‌های فدرال احضاریه‌هایی در رابطه با مسائل مربوط به رمزارزها صادر کرده‌اند، به طوری که غول پرداخت پی پال (PayPal) فاش کرد که احضاریه‌ای از کمیسیون بورس و اوراق بهادار در مورد استیبل کوین PayPal USD دریافت کرده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array