به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بریتانیا در نظر دارد قوانین جدیدی را برای تنظیم بازار استیبل کوین‌ها و سرویس‌های استیکینگ رمزارزها تصویب کند. انتظار می‌رود این قوانین ظرف شش ماه آینده به تصویب برسند.

به گزارش بلومبرگ، بیم افولامی (Bim Afolami)، وزیر اقتصاد خزانه‌داری بریتانیا، روز 19 فوریه (30 بهمن) در جریان یک رویداد ارز دیجیتال به میزبانی کوین بیس در لندن گفت که دولت سخت تلاش دارد مطمئن شود که قانون جدید قبل از انتخابات عمومی امسال تصویب شود. وی جزئیات بیشتری در مورد چیستی و چگونگی مقررات مورد انتظار ارائه نکرد.

به گفته تحلیلگران بازار مانند الیپتیک (Elliptic)، این پیش‌بینی وجود دارد که استیبل کوین‌های دارای پشتوانه فیات و ناشران آنها تحت نظارت قوانین پرداخت موجود قرار بگیرند. این رویکرد نظارتی می‌تواند به ناظران مالی بریتانیا این قدرت را بدهد که انواع دارایی‌های مجازی برای حمایت از استیبل کوین‌ها را تعیین کنند.

تلاش دولت بریتانیا برای قانونمند کردن صنعت کریپتو در این کشور

سال 2022، ریشی سوناک (Rishi Sunak)، نخست وزیر بریتانیا، ضمن تاکید بر لزوم فراهم کردن امکان «سرمایه‌گذاری، نوآوری و افزایش مقیاس‌پذیری» برای شرکت‌های رمزارزی بریتانیا، متعهد شد که این کشور را به یک مرکز جهانی برای ارزهای رمزپایه تبدیل کند.

قوانین بریتانیا

از آن زمان تاکنون، با وجود درخواست‌های مکرری که در زمینه تصویب قوانین مختصر از سوی شرکت‌های رمزارزی ارائه شد که در خاک بریتانیا فعالیت می‌کنند، پیشرفت معناداری در زمینه مقررات در این کشور حاصل نشده است. روز 3 جولای (12 تیر)، کمیسیون حقوقی بریتانیا چهار توصیه مهم برای اصلاح قوانین داخلی در مورد استفاده و مالکیت رمزارز منتشر کرد.

این کمیسیون فشار حداکثری خود را برای ایجاد یک گروه “متمایز” از دارایی‌های شخصی به منظور تطبیق و محافظت از ویژگی‌های منحصر به فرد ارائه شده توسط دارایی‌های دیجیتال به کار گرفت. این کمیسیون در کنار این فشار مضاعف، برای انجام تجزیه و تحلیل قانون مشترک دارایی‌های رمزنگاری و همچنین ایجاد یک هیئت ویژه صنعتی متشکل از کارشناسان فنی، دانشگاهیان و متخصصان حقوقی برای ارائه خدمات مشاوره به دادگاه‌ها در مورد مسائل حقوقی مربوط به ارزهای رمزپایه، توصیه‌هایی به دولت ارائه نمود.

روز 30 اکتبر 2023 (8 آبان)، دولت بریتانیا اعلام کرد که قصد دارد مقررات مربوط به رمزارزهای بیشتری را در طول سال 2024 معرفی کند. به علاوه مقررات مربوط به استیبل کوین‌های دارای پشتوانه ارزهای فیات را در اختیار اداره رفتار مالی (FCA) قرار داد.

لازم به ذکر است که بریتانیا خود را برای برگزاری انتخابات عمومی بعدی آماده می‌کند که عمدتاً انتظار می‌رود در نیمه دوم سال جاری اتفاق بیفتد. دولت حزب کارگری این کشور که معمولاً به خاطر توجه کمتر به بازار ارزهای دیجیتال شناخته می‌شوند، در نظرسنجی‌های اولیه پیشتاز این انتخاب بوده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array