به گزارش ایران دکونومی، امروز (جمعه، ۳شهریور) همایش «سرمایه گذاری برای همه»، توسط پلتفرم ارز دیجیتال «او ام پی فینکس» و با حضور «حسینی فایننس» سید محمد سید حسینی, در محل همایش های بین‌المللی برج میلاد در حال برگزاری و با استقبال عمومی فعالان حوزه سرمایه گذاری مواجه شده است.

سید حسینی «حسینی فایننس» در سخنرانی خود به اهمیت آگاهی جمعی به زوایای اقتصاد کلان پرداخت و گفت: سرمایه گذاری اقتصادی برآورده کردن یک تقاضا و نیاز اقتصادی است. در حالی که در سرمایه گذاری مالی، تقاضای واقعی وجود نداشته و هدف کسب سود است.

حسینی در ادامه صحبت‌های خود اذعان داشت: یکی از مهمترین بخش‌های یک سرمایه گذاری اثربخش هدف‌گذاری صحیح است. مثلا نسبت سرمایه گذاری به کل دارایی چقدر است؟ حداقل سود مورد انتظار چقدر است؟

از دیگر موارد مطرح شده در این همایش، می‌توان به بررسی مفاهیم ریسک پذیری، استراتژی شخصی سرمایه گذاری و متنوع سازی سرمایه گذاری پرداخته شد.

حسینی در ادامه صحبت‌های خود به «ریسک سیستماتیک» اشاره کرده و گفت: متنوع سازی سبد سرمایه گذاری، بهترین راه حل برای برطرف کردن ریسک سیستماتیک است. در نهایت باید این را مد نظر قرار داشت که ریسک گریزی و ریسک پذیری مشخص میکند که میزان کسب سود چقدر است. از خصوصیات یک سرمایه گذاری مناسب میتوان به نقد شوندگی بالا، خاصیت ضد تورمی، مولد بودن و تملک بدون واسطه اشاره نمود.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array