به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، فردریک گرگارد (Frederik Gregaard)، مدیرعامل بنیاد کاردانو اعلام کرده است که چندین ایالت آمریکا به منظور توسعه‌ یک سیستم رای‌گیری مبتنی بر بلاکچین و یافتن راهکاری ساده برای افزایش امنیت و شفافیت در انتخابات، کاردانو را به عنوان گزینه انتخابی خود معرفی کرده‌اند.

مزایای استفاده از فناوری بلاکچین در انتخابات

به طور کلی، آرای مبتنی بر بلاکچین با کاهش ریسک گم شدن آرا، تصضمین شمارش دقیق آرا و محافظت از آنها در برابر هرگونه دستکاری، امنیت، قابلیت اطمینان و شفافیت بیشتری نسبت به سیستم‌های سنتی با خود به ارمغان می‌آورند.

انتخابات در بستر کاردانو

گرگارد ضمن اشاره به علاقه‌ روزافزون نهادهای دولتی به استفاده از بلاکچین در زمینه ارتقای سطح کیفیت انتخابات خاطر نشان کرده است که وجود مشکلاتی در خصوص زمان‌بندی مورد انتظار هر ایالت اجرای چنین راهکاری را با چالش روبرو می‌کند.

به عقیده گرگارد تجربه‌ بنیاد کاردانو با سیستم رای‌گیری کاتالیست (Catalyst) مبنایی قابل اطمینان برای توسعه‌ این سیستم رای‌گیری مبتنی بر بلاکچین  خواهد بود. در این سیستم، دارندگان رمزارز کاردانو (ADA) در تایید یا رد پروپوزال‌ها یا تصمیم‌گیری‌های پروژه مشارکت دارند. این درحالی است که نامشخص بودن الزامات مورد نظر ایالت‌ها امکان‌سنجی اجرای این طرح را چالش‌برانگیز کرده است.

علاوه بر این، مسائل مهمی مثل تایید هویت رای‌دهندگان، استفاده از فناوری بلاکچین در انتخابات ایالتی را با پیچیدگی‌های بیشتری همراه می‌کند. در همین راستا، بنیاد کاردانو مشغول توسعه‌ یک شناسه‌ غیرمتمرکز (DID) است ولی هنوز این طرح در مراحل اولیه خود به سر می‌برد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: bitcoinist

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array