به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی متا قصد دارد تا روند برچسب‌گذاری محتواهای تولیدشده با هوش مصنوعی در اینستاگرام را گسترش دهد.
با آغاز ماه می (نیمه اردی‌بهشت 1403)، متا روند محتواهای ویدیویی، صوتی و تصویری بیشتری را با برچسب‌های اختصاصی “ساخته‌شده با هوش مصنوعی” (Made with AI) علامت‌گذاری خواهد کرد.

این شرکت بزرگ امروز با انتشار بیانیه‌ای جدید درباره تغییرات پیش‌روی برچسب‌گذاری محتواهای تولیدشده با هوش مصنوعی در پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام اطلاع‌رسانی کرده است. متا در این پست اعتراف کرده که روند برچسب‌گذاری فعلی “بسیار محدود” عمل می‌کند و باید محتواهای “بیشتر و وسیع‌تری” توسط این سیاست‌ها تشخیص داده شوند.
به گفته متا، به‌کارگیری یک سیستم قدرتمندتر تأثیر به‌سزایی در مقابله با ساخت محتواهای نامناسب توسط هوش مصنوعی خواهد داشت.

برچسب‌گذاری محتواهای هوش مصنوعی در اینستاگرام چگونه خواهد بود؟

با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط متا، برچسب‌های اختصاصی این کمپانی به چند طریق قابل استفاده هستند:
یا خود کاربران در زمان پست کردن محتواها استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی را تأیید کنند و یا چنین محتواهای دستکاری و ویرایش‌شده‌ای از طریق سیستم هوشمند “تشخیص تصاویر براساس استانداردهای صنعت هوش مصنوعی” متا شناسایی شده و برچسب‌گذاری شوند.

متا جزئیات بیشتری درباره سیستم تشخیص هوشمند خود منتشر نکرده است و هنوز مشخص نیست عملکرد چنین سیستمی چقدر مورد اطمینان است. قوانین و خط‌مشی جدید متا واکنشی به انتقادات فراوان اخیر به عملکرد این کمپانی در زمینه مدیریت محتواهای ساخته‌شده با هوش مصنوعی می‌باشد.

برچسب هوش مصنوعی متا
نمونه‌ای از برچسب‌گذاری هوش مصنوعی در فیسبوک

خط‌مشی فعلی این شرکت برای “محتواهای دستکاری‌شده، ساختگی و مصنوعی”، به‌صورت بسیار محدود و تنها برای ویدیوهای ساخته‌شده با هوش مصنوعی اعمال می‌شود. ویدیوهای دیپ‌فیکی (DeepFake) که در آن “یک شخصِ واقعی حرف‌هایی را بیان می‌کند که در زندگی واقعی هرگز به زبان نیاورده است”. اما این خط‌مشی‌های متا تا این لحظه محتواهای ساخته‌شده با ابزارهای هوش مصنوعی زایا که این روزها طرفدار بسیاری در سراسر جهان دارند را پوشش نمی‌داد!

متا مدتی پیش اعلام کرده بود که الصاق واترمارک “ساخته‌شده با هوش مصنوعی” را در پلتفرم‌های تحت‌مدیریت خود اجباری خواهد کرد. حالا از نیمه اردی‌بهشت پیش‌رو این روند برچسب‌گذاری به‌صورت گسترده‌تر و همه‌جانبه‌تری در اینستاگرام، فیسبوک و Threads به‌کار گرفته خواهد شد.

به گفته این کمپانی، با توجه به پیشرفت روزافزون این تکنولوژی و ساخته‌شدن محتواهای هوش مصنوعی در فرمت‌های مختلف صوتی، تصویری و ویدیویی؛ وقت آن رسیده بود که خط‌مشی‌های این شرکت این در راستای توسعه یافتن این ابزارها آپدیت شده و ارتقا یابند. خصوصاً با توجه به اینکه ابزارهایی مانند Sora، Voice Engine و DALL-E روزبه‌روز پیشرفته‌تر می‌شوند؛ به‌کارگرفتن سیاست‌های مناسب برای انتشار و تولید محتوا در پلتفرم‌های محبوبی مانند اینستاگرام و فیسبوک در سال 2024 اهمیت فراوانی دارد.

منبع: Axios

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array