به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بازار نفت خام در وضعیتی قرار دارد که با هر کاهشی خریداران وارد بازار می‌شوند. شایان ذکر است که این بازار اکنون در حال حاضر وارد یک چرخه فصلی تقاضای قوی شده است.

تحلیل و بررسی نفت خام برنت

شاخص نفت برنت در ساعات اولیه جلسه معاملاتی روز چهارشنبه 22 فروردین، کمی افزایش و سپس به رنج 89 دلار و 45 سنت رسید که حاکی از کاهش 0.08 درصدی آن است. به نظر می‌رسد ما همچنان در فاز جهش در سطح 90 دلار قرار داریم. در این مرحله، اگر بتوانیم به فشار صعودی ادامه دهیم، برنت به سطح 92 دلار و سپس در نهایت به سطح 95 دلار خواهد رفت.

عقب‌نشینی‌های کوتاه‌مدت دارای حمایت زیادی است و با این تفاسیر به نظر می‌رسد کف این بازار در روند صعودی نزدیک‌ به سطح 84.50 دلار است، منطقه‌ای که قبلاً مقاومت قابل‌توجهی داشت و اکنون در محدوده متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) است.

به طور کلی، هر بار که بازار عقب نشینی می‌کند، خریداران زیادی وارد این بازار وارد می‌شوند. در نهایت، این بازاری است که در درازمدت به رشد خود ادامه می‌دهد، زیرا نه تنها تقاضا و اثر فصلی وجود دارد، بلکه با کمبود عرضه نیز مواجهیم و از سوی دیگر در کنار این مسائل نگرانی‌های ژئوپلیتیکی نیز وجود دارد.

تحلیل و بررسی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI)

نفت وست تگزاس اینترمدیت در ابتدای جلسه معاملاتی امروز 22 فروردین 1403، ابتدا صعودی و سپس تا سطح 85 دلار و 29 سنت عقب نشینی کرد. با این حال به نظر میرسد که بازار کماکان در میانه راه صعودی قرار داشته و ما به سمت زمانی از سال می‌رویم که معمولاً بسیار صعودی است.

تقاضا برای نفت خام با افزایش سفر و در نتیجه افزایش استفاده از قطار، هواپیما، ماشین و غیره در این زمان از سال و به دلیل فصل تعطیلات افزایش یافته است. علاوه بر این، از نقطه نظر تحلیل تکنیکال، تقاطع طلایی مشاهده شده و در حال حاضر میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) به سطح 80 دلار رسیده که به نظر می‌رسد این محدوده کف بازار است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array