به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، دلار به ین در روز جمعه (26 می، 5 خرداد) پس از رسیدن به بالاترین سطح خود از 23 نوامبر، روند کاهشی در پیش گرفت. ضعف اولیه امروز احتمالاً واکنشی به کاهش بازدهی خزانه داری ایالات متحده است.

در ساعت 10:00 به وقت گرینویچ، جفت دلار به ین در کانال 139.73 دلار معامله شد که 0.311 یا 0.22 کاهش نشان می‌دهد. در روز پنجشنبه، ارزش سهام اینویسکو ین ژاپن به 66.42 دلار رسید که 0.38 دلار یا 0.57 کاهش داشت.

معامله‌گران جفت دلار به ین منتظر آمار تورم

معامله‌گران جفت دلار به ین مشتاقانه منتظر انتشار شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ماه آوریل بودند، که معیار ترجیحی فدرال رزرو برای تورم است. اخیراً اطلاعات متناقضی از سوی مقامات فدرال رزرو در مورد آینده نرخ بهره منتشر شده است.

اختلاف نظر مقامات فدرال رزرو در مورد نرخ بهره

برخی از مقامات ترجیح داده‌اند که سیاست فدرال رزرو برای افزایش نرخ‌های بهره را متوقف کنند، زیرا معتقدند تأثیر کامل نرخ‌های بالاتر بر اقتصاد هنوز به طور کامل دیده نشده است و به تدریج اثرات افزایش تدریجی نرخ در بازارها دیده خواهد شد. از سوی دیگر، برخی از مقامات معتقدند که افزایش بیشتر نرخ بهره ممکن است برای کاهش تورم ضروری باشد و باید روال به همین صورت ادامه یابد. در حالی که برخی دیگر اعلام کرده‌اند که تصمیمات آنها به آمار اقتصادی آتی بستگی دارد.

انتظار می‌رود علاوه بر شاخص تورم، گزارش‌های مربوط به هزینه‌ها و درآمدهای شخصی ماه آوریل و همچنین اطلاعات سفارشات کالاهای بادوام نیز در روز جمعه منتشر شود.

معامله‌گران متمرکز بر مذاکرات سقف بدهی

معامله‌گران جفت دلار به ین از نزدیک مذاکرات مربوط به سقف بدهی را با نزدیک شدن به ضرب الاجل اول ژوئن زیر نظر دارند و این می‌تواند منجر به نکول احتمالی تعهدات بدهی ایالات متحده شود.

تحلیل تکنیکال ین ژاپن

دلار به ین

جفت ارز دلار به ین ژاپن (USD/JPY) پس از غلبه بر مانع 138.452 در اوایل هفته، نزدیک به بالاترین سطح خود از 23 نوامبر در نوسان است. به نظر می‌رسد که این یک سطح حمایتی جدید است.

حرکت پایدار به بالای کانال 138.452 می‌تواند شتاب مورد نیاز برای افزایش کوتاه مدت به کانال 140.498 را ایجاد کند. رالی دیروز کمی کمتر از این سطح بود و به 140.229 رسید. در نهایت جفت دلار به ین مانع مقاومتی سوم را در کانال 144.432 پیش رو دارد.

در همین حال، حرکت مداوم زیر 138.452 نشانه بازگشت فروشندگان خواهد بود. تا زمانی که پیوت در سطح 134.518 باقی بماند، سوگیری طولانی مدت به سمت بالا خواهد بود.

برای مشاهده آخرین اخبار اقتصادی کلیک کنید.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

نویسنده: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array