به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، برندهای بزرگ در مورد کاهش عرضه ناشی از اختلال در حمل و نقل از طریق کانال سوئز هشدار دادند. اختلال در روند حرکت کشتی‌های باری در دریای سرخ باعث شده کشتی‌های جهانی مسیر خود را تغییر دهند و این موضوع به طور بالقوه منجر به افزایش قیمت کالاها خواهد شد.

غول مبلمان سوئدی (IKEA) اعلام کرد که در حال بررسی مسیرهای جایگزین، برای اطمینان از در دسترس بودن محصولات خود است؛ محصولاتی که عمدتاً از طریق دریای سرخ و کانال سوئز از کارخانه‌های آسیایی به بازارهای غربی تحویل داده می‌شوند.

اسکار لیونگرن «سخنگوی برند ایکیا» به بلومبرگ گفت: «وضعیت کانال سوئز منجر به تأخیر در انتقال محصولات می‌شود و ممکن است محدودیت‌هایی در دسترسی به برخی از محصولات ایکیا ایجاد کند».

گروه کشتیرانی دانمارکی «مرسک» اعلام کرد که به دلیل افزایش خطر حملات، ظرفیت مؤثر سفر آسیایی-اروپا تا 25 درصد کاهش یافته است.

کانال سوئز یک شریان حمل و نقل حیاتی است که حدود 15 درصد از فعالیت کشتیرانی جهان، از جمله نزدیک به 30 درصد از تجارت جهانی کانتینر را بر عهده دارد. حملات اخیر، باعث ایجاد یک وضعیت اضطراری تجاری و کشتیرانی جدید شده است، که یادآور حادثه سال 2021 است که یکی از بزرگترین کشتی‌های کانتینری کانال را به مدت شش روز مسدود کرد، که منجر به هزینه روزانه 9.6 میلیارد دلار برای تجارت جهانی شد.

منبع: thepressunited

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array