به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی،  شرکت تروکالر (Truecaller) با همکاری مایکروسافت به کاربران خود اجازه خواهد داد یک نسخه هوش مصنوعی از صدای خود برای پاسخ به تماس‌ها ایجاد کنند.

تروکالر (Truecaller) در حقیقت برنامه‌ای است که تماس‌های ناشناس را شناسایی کرده و قابلیت بلاک کردن تماس‌ها و پیامک‌های اسپم و تبلیغاتی را دارد. این سرویس اکنون به کاربرانی که به دستیار هوش مصنوعی آن دسترسی دارند اجازه می‌دهد صدای خود را ضبط کنند. این شرکت با همکاری مایکروسافت Azure AI Speech از کلیپ ضبط شده برای تولید یک نسخه هوش مصنوعی از صدای کاربر استفاده می‌کند.

رافائل میمون (Raphael Mimoun)، مدیر محصول و مدیر کل تروکالر، در یک پست وبلاگ گفت: «این قابلیت نوآورانه نه تنها حس آشنایی و راحتی را به کاربران القا می‌کند، بلکه قدرت هوش مصنوعی در تغییر نحوه تعامل ما با دستیارهای دیجیتالی خود را به خوبی به نمایش می‌گذارد. »

تروکالر

کاربرد ویژگی جدید تروکالر چیست؟

دستیار هوش مصنوعی تروکالر تماس‌های دریافتی را نمایش داده و به کاربر اجازه می‌دهد دلیل تماس را بداند و متناسب با آن نحوه پاسخگویی را انتخاب کند. کاربر در این مرحله می‌تواند طبق ترجیح خود، یا گوشی تلفن را بردارد یا پاسخگویی را به دستیار هوش مصنوعی واگذار کند. این دستیار، که فعلاً فقط در کشورهای منتخب در دسترس است، برای اولین بار در سال 2022 در برنامه تروکالر معرفی شد.

کاربران تا پیش از این می‌توانستند از بین چند صدای از پیش تعیین‌شده برای دستیار خود یکی را انتخاب کنند. اکنون با فراهم کردن امکان ضبط صدای کاربر برای استفاده در این برنامه، این شرکت گامی بزرگ و موثر در جهت شخصی‌سازی بیشتر سرویس محبوب خود برداشته است.

ویژگی Azure AI Speech مایکروسافت که در کنفرانس Build به نمایش گذاشته شد، به یک قابلیت صدای شخصی مجهز شده است که به افراد امکان می‌دهد صداهای مختلف را ضبط و تکرار کنند. با این حال، مایکروسافت در یک پست وبلاگی گفته است که صدای شخصی به صورت محدود و فقط برای موارد استفاده خاص مانند دستیارهای صوتی در دسترس است.

مایکروسافت اعلام کرده است که به طور خودکار به صداهایی که توسط سرویس صدای شخصی Azure AI Speech تولید شده‌اند، واترمارک اضافه می‌کند. این شرکت، یک کد رفتاری نیز منتشر کرده است که کاربران را ملزم می‌کند رضایت کامل افرادی که صدای آنها ضبط شده است را دریافت کنند. این شرکت قصد دارد از این طریق تاحدامکان جعل هویت را ممنوع کند. اکنون باید منتظر ماند و دید صدای شخصی در برابر پیام‌های صوتی پیش‌فرض تا چه اندازه می‌تواند به محبوبیت برسد.

منبع: theverge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array