به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، با توجه به اینکه کمپانی اپل و مؤسسه مالی Goldman Sachs تصمیم گرفته‌اند طی بازه زمانی 12 تا 15 ماه آینده به همکاری چندساله خود پایان دهند؛ سرنوشت کارت بانکی اپل کارت (Apple Card) در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

حالا مارک گرمن، روزنامه‌نگار مشهور روزنامه Bloomberg در جدیدترین نسخه از خبرنامه هفتگی خود، PowerOn، نوشته که به‌نظر او “ایده‌آل‌ترین و بهترین شریک کاری جایگزین برای مؤسسه مالی Goldman Sachs، بانک Chase خواهد بود”.

براساس محتوای این خبرنامه که روز یکشنبه منتشر شده است؛ گرمن باور دارد از آنجایی‌که مؤسسه مالی JPMorgan Chase & Co همین حالا هم در چندین عملیات مالی و اقتصادی با کمپانی اپل همکاری دارد؛ بهترین گزینه برای جایگزینی Goldman Sachs محسوب می‌شود.
به گفته گرمن، به دلیل همکاری بانک Chase با کمپانی اپل، این مؤسسه نسبت به دیگر گزینه‌‌های مطرح‌شده (مانند بانک American Express) گزینه بسیار بهتری برای پذیرفتن مسئولیت کارت بانکی اپل کارت به‌حساب می‌آید.

اپل کارت

آینده اپل کارت در دستان مؤسسه مالی JP Moran Chase

بانک Chase یکی از اولین شرکای تجاری روش پرداخت “Apple Pay” می‌باشد. همچنین این مؤسسه مالی یکی از بانک‌هایی است که بیش از 60 میلیارد دلار از سرمایه کمپانی اپل را به‌صورت نقد در اختیار دارد و در برنامه تخفیفی و پاداشی “Ultimate Rewards” نیز با این کمپانی همکاری دارد.
مشتریان این بانک با استفاده از این برنامه می‌توانند بر روی محصولات کمپانی اپل تخفیف ویژه دریافت کنند.

درحال حاضر، کارت بانکی اپل بر بستر پلتفرم Mastercard به کاربران ارائه می‌شود که این پلتفرم توسط بانک Chase نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نتیجه، اگر مسئولیت این کارت بانکی به مؤسسه مالی JPMorgan Chase & Co واگذار شود؛ دیگر نیازی به انتقال خدمات اپل کارت به Visa یا American Express نمی‌باشد.

زمانی‌که کمپانی اپل تصمیم به ارائه خدمات کارت بانکی خود گرفته بود، بانک Chase، American Express و Citigroup از همکاری با این غول تکنولوژی خودداری کرده بودند. دلیل اصلی این عدم همکاری این بود که در آن بازه زمانی، اپل هنوز برنامه دقیق و مشخصی برای اپل کارت نداشت و مشخص نبود که آیا این خدمت مالی پروژه‌ای موفقیت‌آمیز خواهد بود یا خیر.
اما حالا که این کارت بانکی دارای چندین میلیون کاربر فعال است؛ تمام بانک‌هایی که در سال 2019 درخواست اپل را رد کرده بودند سعی دارند این ضرر را جبران کنند.

به پیش‌بینی گرمن، اگر اپل تصمیم بگیرد مسئولیت ارائه اپل کارت را به مؤسسه Chase بسپارد؛ ممکن است خدمات حساب بانکی پس‌انداز Apple Savings با مشکل مواجه شود.
زمانی‌که این حساب پس‌انداز تحت‌نظر مؤسسه Goldman Sachs به کاربران ارائه می‌شد؛ نرخ بازگشت سود برای مشتریان 4.15% درنظر گرفته‌شده بود. اما بانک Chase چنین درصد بازگشتی را به مشتریان ارائه نمی‌دهد و به همین منظور اپل یا باید به‌کلی خدمات این حساب‌ پس‌انداز را لغو کند و یا شریک تجاری دیگری برای ارائه آن پیدا کند.

مدت‌هاست که شایعات قطع همکاری میان کمپانی اپل و مؤسسه مالی Goldman Sachs به‌گوش می‌رسد. هفته گذشته روزنامه The Wall Street Journal رسماً این اخبار را تأیید کرد و نوشت”این دو شریک تجاری به آخر خط همکاری با یکدیگر رسیده‌اند” و بالاخره در طی 12 تا 15 ماه آینده این بانک به خواسته خود خواهد رسید و از قرارداد چندساله‌اش با اپل خارج خواهد شد.

با اینکه خودِ مؤسسه Goldman Sachs بانک American Express را به‌عنوان جایگزین خود برای ارائه خدمات اپل کارت به کمپانی اپل پیشنهاد داده است؛ اما مذاکرات هنوز ادامه دارند و تصمیمی قطعی برای این کارت بانکی گرفته نشده است. در اوایل سال جاری میلادی، مدیرعامل مؤسسه مالی Goldman Sachs، دیوید سولومن گفته بود که “در پی یافتن راه‌حل‌های استراتژیک جایگزین” برای بخش مشتریان این مؤسسه می‌باشد.

منبع: macrumors

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array