به گزارش ایران دکونومی، براساس بخشنامه جدید بانک مرکزی، که برگرفته از مصوبه شهریورماه شورای پول و اعتبار است، بانک‌ها مجازند در خصوص نرخ و نحوه محاسبه اخذ کارمزد قرض‌الحسنه اعطایی از روش محاسبه متفاوت از مصوبات قبلی شورای پول و اعتبار با شرط رعایت سقف نرخ 4 درصد کارمزد، پس از تصویب در هیات مدیره بانک منوط به اخذ تاییدیه از بانک مرکزی اقدام کنند.

 شورای پول و اعتبار در یکصد و شصت و هفتمین جلسه خود به بررسی نحوه اعطای اختیار به بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی برای تعیین نرخ و نحوه محاسبه کارمزد تسهیلات قرض الحسنه پرداخت.

 وام‌ های قرض الحسنه طرفداران زیادی دارد، چرا که، وام های قرض الحسنه بدون سود و با کارمزد 2 یا 4 درصد در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

اهمیت وام های قرض الحسنه از آن جهت است که بسیاری از متقاضیان دریافت وام، با توجه به نیاز ضروری که به وام دارند اما به دلیل سودهایی که به این وام ها تعلق می گیرد از عهده بازپرداخت آن بر نمی‎‌آیند و از دریافت این وام ها خودداری می‌کنند. اعطای وام قرض الحسنه و بدون سود از سمت بانک ها تا حد زیادی این مشکل را رفع کرده است.

براساس مصوبه شورای پول و اعتبار؛  برای کاهش میزان کارمزد قرض الحسنه اعطایی و کمک به اقشار مختلف جامعه به ویژه اقشار آسیب پذیر و جوانان در اخذ تسهیلات قرض الحسنه نظیر ازدواج و فرزند آوری … بانک ها  و موسسات اعتباری غیر بانکی مجاز شدند نحوه محاسبه کارمزد قرض الحسنه اعطایی را با  تصویب در هیئت مدیره و منوط به اخذ تاییدیه از بانک مرکزی و با رعایت سقف نرخ کارمزد قرض الحسنه ابلاغی توسط بانک مرکزی تعیین نماید.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array