بانک تجارت بخشی از سهام دیجی پی را خرید!

به گزارش ایران دکونومی، به نقل از پیوست، بانک تجارت با خرید ۲۰ درصد از سهام دیجی‌ پی، یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاری‌های نظام بانکی کشور روی یک لندتک را انجام داد و با این کار، در لیست سرمایه‌گذاری‌های سال 1401، نام خود را به یکی از سه سرمایه‌گذار بزرگ بالای لیست افزود. بانک تجارت این سرمایه‌گذاری را از طریق تکنوتجارت روی دیجی پی انجام داد و به نظر می‌رسد که با تحقق این موضوع، خطوط اعتباری به کاربران سازمانی تخصیص می‌یابد. این بدان معنا است که به احتمال زیاد، از این پس امکان وام‌دهی بیشتری از سوی بانک تجارت روی دیجی پی فراهم می‌شود.

رشد شاخص فراگیری مالی در اقتصاد کشور، نتیجه همکاری دیجی پی و بانک تجارت

با تکیه بر برنامه‌ریزی‌های مدون و جامع از سوی این دو مجموعه، ظرفیت‌های وام‌دهی و ارائه تسهیلات خرد به کاربران نهایی به مراتب آسان‌تر از قبل خواهد شد. در نتیجه می‌توان ادعا کرد این موضوع می‌تواند منجر به رشد شاخص فراگیری مالی در اقتصاد کشور شود. همچنین پیش‌بینی می‌شود که از این طریق بتوان از ظرفیت‌های فنی و علمی استارتاپ‌ها برای توسعه خدمات بانکی و از پشتوانه‌های مالی و تجربی بانک‌ها برای گسترش خدمات فینتکی بهره‌مند شد. با همکاری، هم‌افزایی و تعامل شرکت‌های مبتنی بر فینتک‌ها و بانک‌ها، حرکت به سوی بانکداری دیجیتال و بانکداری نوین سرعت یافته و بهره‌مندی از این خدمات در سراسر کشور گسترش می‌یابد. 

کارشناسان ایران دکونومی معتقدند که مهم‌ترین ارکان این سرمایه‌گذاری، کنار هم قرار گرفتن دانش و تخصص جوان از یک سمت و تجربه و سرمایه از سمتی دیگر می‌باشد که سبب می‌شود در وهله اول رضایت کاربران نهایی در گرفتن آسان‌تر تسهیلات و در وهله بعد، زیرساخت‌های کشور توسعه یابند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array