به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، در روز یکشنبه، صندوق ذخیره فدرال آمریکا بیانیه‌ای با یک پیام واضح منتشر کرد: از دارایی مشتریان بانک سیلیکون ولی، چه بیمه شده و چه بیمه نشده، کاملاً محافظت می‌شود.
در این بیانیه اعلام شد: “سرمایه‌گذاران و مشتریان بانک سیلیکون ولی، با آغاز روز دوشنبه 13مارس 2023، به حساب‌های بانکی خود دسترسی خواهند داشت. پرداخت‌کنندگان مالیت، هیچ ضرر و زیانی ناشی از بحران به وجود آمده برای بانک SVB را متحمل نخواهند شد‌.

چنین تصمیمی بعد از توصیه مشترک هیئت‌مدیره صندوق ذخیره فدرال و شرکت بیمه سپرده فدرال آمریکا (FDIC)، درکنار مشاوره با رئیس‌جمهور و وزیر خزانه‌داری، جنت یلن، صورت گرفت. بنابر خبرهای اخیر، جنت یلن اجازه اقدام در جهت جبران مافات به‌وجود آمده برای مشتریان بانک سیلیکون ولی، چه بیمه شده و چه بیمه‌نشده را داده‌است.

همچنین در این بیانیه که توسط یلن (وزیر خزانه‌داری)، جروم پاول (رئیس فدرال رزرو ایالات متحده) و مارتین گرونبرگ (رئیس شرکت بیمه سپرده فدرال آمریکا) منتشر شده، اعلام شده است که صندوق ذخیره فدرال آمادگی رسیدگی به فشارهای احتمالی درباره نقد‌شوندگی سرمایه‌های بلوکه‌شده را نیز دارد.

سیلیکون‌ولی

 

اتفاقاتی که باید منتظرشان باشید:

سرمایه‌گذاری صرفاً از طریق ایجاد یک برنامه تأمین مالی بانکی جدید (BTFP) امکان‌پذیر است. این برنامه به بانک‌ها، مؤسسات اعتباری و دیگر نهادهای پولی وام‌های یک ساله می‌دهد.
همچنین یک پشتوانه مالی 25 میلیارد دلاری برای این برنامه درنظر گرفته شده‌ است. البته در بیانیه منتشر شده، صندوق ذخیره فدرال ابراز امیدواری کرده که نیازی به استفاده از این پشتوانه نخواهد بود.

در بخشی از این بیانیه اعلام شد: اعضای هیئت مدیره نظارت شدیدی بر شرایط حاکم بر سیستم مالی کشور دارند و برای حمایت از بیزینس‌ها و خانوار، ابراز آمادگی کامل کرده و از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

 

مترجم: مائده هاشمی

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array