به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی اپل اخیراً فروشگاه آنلاین خود را در اپلیکیشن چینی WeChat بازگشایی کرده است. این غول تکنولوژی آمریکایی از طریق برنامه راهبردی مخصوص کسب‌وکارها در WeChat فروشگاه خود را راه‌اندازی کرده است.
از این طریق، کسب‌وکارهای مربوط به تجارت الکترونیک، مؤسسات ارائه‌دهنده مالی و شرکت‌های حمل‌ونقل می‌توانند با فعالیت در WeChat به فعالیت بپردازند.

کمپانی اپل قصد دارد محصولات خود اعم از آیفون، آیپد، ساعت هوشمند Apple Watch و کامیپوترها و لپ‌تاپ‌های Mac را در این فروشگاه به مشتریان عرضه کند. این اولین باری نیست که اپل فروشگاه آنلاین خود را در یک پلتفرم چینی راه‌اندازی می‌کند.
به گزارش روزنامه رویترز، اپل در گذشته نیز در اپلیکیشن زیرمجموعه کمپانی علی‌بابا، یعنی اپلیکیشن تجارت الکترونیک Tmall فروشگاه آنلاین خود را بازگشایی کرده بود. علی‌بابا رقیب اصلی کمپانی Tencent (مالک اپلیکیشن پیام‌رسان WeChat) می‌باشد.
همچنین کمپانی اپل از ماه می میلادی سال جاری فروش حضوری محصولات خود در این کشور را نیز میسر کرده است.

چین

نقش چین در آینده کاری و بازار فروش اپل

کشور چین یکی از مقاصد مهم فروش (خارج از نواحی ایالات متحده آمریکا) برای کمپانی اپل محسوب می‌شود. براساس داده‌های تحلیلی این کشور، سه مقام اول پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند سال 2022 در کشور چین به سری گوشی‌های آیفون 13 تعلق دارد.

حتی با وجود افت بازار چین در زمینه گوشی‌های هوشمند در بازه زمانی سه‌ماهه مالی نخست سال 2023، باز هم اپل برترین ارائه‌دهنده گوشی‌های هوشمند در این کشور است و مالکیت بیش از 20% از سهام بازار را در دست دارد. این آمار نسبت به عملکرد اپل در همین بازه زمانی در سال گذشته حدود 2% افزایش یافته است.

با اینکه اوضاع عرضه و فروش محصولات اپل در چین بسیار خوشایند است اما نمی‌توان اظهارنظر مشابهی درباره روند تولید محصولات این غول تکنولوژی کرد. اپل در تلاش است که روند تولید انبوه محصولات خود را از چین خارج کرده و در میان تعدادی از مقاصد مختلف تقسیم کند. به‌نحوی اپل هم در حال گسترش و هم در حال محدود کردن روابط کاری خود با این کشور است!
سال گذشته، تحلیلگران مؤسسه مالی JP Morgan اظهار کرده بودند که این کمپانی تا سال 2025 قصد انتقال 25% از پروسه تولید گوشی‌های آیفون را به کشور هند و 20% از پروسه تولید آیپدها و ساعت‌های هوشمند را به کشور ویتنام دارد.

همچنین به علت پیچیدگی طراحی و ساخت هدست‌های واقعیت افزوده Vision Pro و همچنین مشکلات به‌وجود آمده در تأمین قطعات، هدف تولید و عرضه این هدست در سال 2024 از 1 میلیون دستگاه به 400 هزار دستگاه کاهش یافته است.

با توجه به اقدامات اخیر این کمپانی، به‌نظر می‌رسد اپل قصد دارد توجه و تمرکز خود را از چین برداشته و به دیگر کشورهای آسیای جنوب شرقی منتقل کند. این کمپانی تکنولوژی اخیراً اولین فروشگاه اپل‌استور را در هند و همچنین در ویتنام تأسیس کرده و قصد ارائه خدمات مالی ApplePay را در هند نیز دارد.

منبع: Techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array