به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از «رویترز»، قیمت نفت در شرایطی که سرمایه‌گذاران منتظرند ببینند آیا درگیری رژیم صهیونیستی و حماس به دیگر کشورها سرایت می‌کند یا نه، مجدداً امروز (دوشنبه، 24 مهر 1402) افزایش یافت. گسترش جنگ می‌تواند قیمت نفت را بالا برده و ضربه بزرگی به اقتصاد دنیا بزند.

در حال حاضر و در زمان نگارش مقاله در ساعت 9:45 دقیقه، قیمت هر بشکه نفت برنت با 8 سنت معادل 0.09 درصد افزایش به 90 دلار و 99 سنت رسیده است. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم در کانال 86 دلار و 47 سنت معامله می‌شود.

هر دو شاخص در روز جمعه (19 مهر) نزدیک به 6 درصد افزایش یافتند و بالاترین درصد افزایش قیمت روزانه خود را از آوریل 2023 به ثبت رساندند، زیرا سرمایه‌گذاران بر روی احتمال درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه قیمت گذاری کرده‌اند.

درگیری در خاورمیانه تاکنون تأثیر کمی بر عرضه جهانی نفت و گاز داشته است؛ چرا که هیچ یک از طرفین درگیری تولیدکننده‌های بزرگ نفتی نیستند. اما جنگ زمینی بین حماس و رژیم صهیونیستی یکی از مهم‌ترین خطرات ژئوپلیتیکی برای بازارهای نفت از زمان جنگ روسیه و اوکراین در سال گذشته است.

ایران روز شنبه (22 مهر) هشدار داد که اگر «جنایات جنگی و نسل کشی» صهیونیست‌ها متوقف نشود، وضعیت درگیری در خاورمیانه ممکن است از کنترل خارج شود.

پیش‌بینی کوتاه مدت قیمت نفت خام

در هفته پیش رو، احتمالاً بازار نفت همچنان در وضعیت پر ریسک باقی خواهد ماند، زیرا سرمایه‌گذاران پیامدهای درگیری رژیم صهیونیستی و حماس و احتمال گسترده شدن درگیری به کشورهای منطقه را در بازار قیمت گذاری می‌کنند. احساسات کلی به دلیل نگرانی‌های عرضه و تشدید تنش‌ها در خاورمیانه تقویت شده و صعودی است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Reuters ، fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array