به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، معامله‌گران بر تحولات اخیر خاورمیانه تمرکز کرده‌اند و این موضوع باعث شده است بازارهای نفت خام به سمت بالاترین قیمت هفتگی خود حرکت نمایند.

در حال حاضر هر بشکه نفت خام برنت، با 0.55 درصد معادل 46 سنت افزایش نسبت به روز گذشته در کانال 83 دلار و 39 سنت مورد معامله قرار می‌گیرد. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) نیز با 1.24 درصد معادل 97 سنت افزایش در رنج 79 دلار و 22 سنت معامله می‌شود.

تحلیل تکنیکال نفت خام برنت

تحلیل و بررسی نفت خام برنت 28 بهمن

شاخص برنت در محدوده میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA 200) قرار دارد. همچنین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) در زیر آن دقیقاً در سطح 80 دلار قرار دارد. اگر بتوانیم از سطح 83.50 دلار عبور کنیم، بازار برنت شروع به اوج گیری کرده و احتمال دارد قیمت به سطح 87 دلار و به دنبال آن سطح 90 دلار برسد.

به نظر می‌رسد نفت برنت آماده آزمایش سطوح بالای منطقه مقاومتی محدوده 83.50 تا 84.50 دلار است.

در نهایت نفت خام در حال کاهش عرضه است و از سوی دیگر نگرانی‌های ژئوپلیتیکی زیادی در خاورمیانه وجود دارد که می‌تواند بر عرضه و تحویل نفت خام تاثیر بگذارد.

تحلیل تکنیکال نفت وست تگزاس اینترمدیت

تحلیل و بررسی نفت وست تگزاس 28 بهمن

نفت WTI به دلیل افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی در حال افزایش است. به نظر می‌رسد پایانی برای درگیری‌ها در خاورمیانه قابل مشاهده نیست، بنابراین حق بیمه ژئوپلیتیکی نفت در حال افزایش است.

اگر نفت WTI به بالای مقاومت 79.00 تا 80.00 دلار برسد، به سمت سطح مقاومت بعدی در کانال 85.50 تا 86.50 دلار خواهد رفت.

تحلیل و بررسی بازار گاز طبیعی

تحلیل و بررسی قیمت گاز طبیعی 28 بهمن

گاز طبیعی در نزدیکی سطح حمایت 1.60 تا 1.65 دلار باقی مانده است زیرا معامله‌گران بر گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی (EIA) متمرکز هستند.

از نقطه نظر تکنیکال، گاز طبیعی در تلاش است پس از عقب نشینی اخیر تثبیت شود.

خلاصه

گاز طبیعی نزدیک به سطح 1.60 دلار حمایت شد.

نفت WTI در بحبوحه تنش‌های فزاینده در خاورمیانه رشد کرد.

نفت برنت در تلاش است بالاتر از سطح 83.50 دلار باقی بماند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: fxempire، fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array