به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، تمام نشانه‌های اخیر حاکی از انتشار نسخه جدید سیستم‌عامل ویندوز، یعنی ویندوز 12 مجهز به ابزار هوش مصنوعی زایا در سال 2024 هستند.

کمپانی اینتل در بیانات اخیر خود به زمان رونمایی احتمالی از ویندوز 12 و افزایش فروش خود اشاره کرده است. در زمان برگزاری کنفرانس Citi در ماه گذشته، مدیر ارشد مالی کمپانی اینتل، دیوید زینسر اشاراتی غیرمستقیم به عرضه آپدیت جدید سیستم‌عامل ویندوز در سال 2024 داشت.

با وجود بهبود وضعیت بازار، همچنان فروش کامپیوترها و لپ‌تاپ آنچنان بالا نیست. همین مسئله تأثیر منفیِ مستقیمی روی برندهایی مثل اینتل خواهد داشت. زیرا کسب‌و‌کار پردازنده اینتل بخش قابل‌توجهی از درآمد سالانه‌ این کمپانی را تشکیل می‌دهد.

البته به‌نظر می‌رسد کمپانی اینتل امید زیادی به آینده‌ صنعت کامپیوتر و خصوصاً سیستم‌عامل ویندوز دارد. زینسر در بخشی از سخنان خود به این نکته اشاره کرد که “سال 2024، سال بسیار خوبی برای مشتریان و کاربران خواهد بود؛ خصوصاً از لحاظ به‌روزرسانی ویندوز”. به‌نظر می‌رسد که “به‌روزرسانی” مدنظر او صرفاً یک آپدیت ساده نیست و به انتشار نسخه جدید این سیستم‌عامل یعنی ویندوز 12 اشاره دارد.

Surface
لپ‌تاپ Surface جدید مایکروسافت به تراشه‌ای اختصاصی به‌منظور بهبود الگوریتم‌های ماشین‌لرنینگ مجهز شده است.

تمرکز ویندوز 12 بر هوش مصنوعی خواهد بود

خودِ کمپانی مایکروسافت هنوز هیچ اشاره‌ای به انتشار ویندوز 12 نکرده است، اما نشانه‌ها حاکی از توسعه و تجهیز هرچه بیشتر خدمات این کمپانی به هوش مصنوعی هستند.
یوسف مهدی، رئیس بخش بازاریابی مشتریان کمپانی مایکروسافت در یکی از مصاحبه‌های خود در سال جاری میلادی گفته بود: “همانطور که به‌تدریج به سراغ توسعه نسخه‌های آینده ویندوز خواهیم رفت؛ مقوله کاربرد تکنولوژی هوش مصنوعی در خدمات ما نقش پررنگ‌تری به خود خواهد گرفت”.

این کمپانی اخیراً ویندوز 11 خود را به دستیار هوش مصنوعی Copilot مجهز کرده و در رویداد رونمایی از جدیدترین دستگاه‌های Surface، تمرکز بسیاری بر نقش هوش مصنوعی در خدمات خود داشته است.
به‌نظر می‌رسد کمپانی مایکروسافت در سکوت کامل درحال ایجاد زیرساخت‌ها و چارچوب‌های لازم برای به‌کارگیریِ هرچه‌تمام‌تر ابزار هوش مصنوعی زایا در نسل آینده ویندوز می‌باشد. به همین منظور و در مسیر تمرکز بر نسل جدید ابزارهای هوش مصنوعی، در اواسط تابستان سال جاری میلادی، خدمت‌رسانی دستیار صوتی Cortana برای همیشه متوقف شد.

همچنین براساس اخبار اخیر،  به‌زودی کاربران ویندوز 11 می‌توانند با مدیریت بهینه Passkeyهای خود، به دیگر وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌ها نیز دسترسی داشته باشند. رمزعبور بیومتریک برخلاف پسوردهای متداول، نیازمند اسکن چهره، اثر انگشت یا PIN می‌باشد. مایکروسافت چند روز پیش اعلام کرد که به‌منظور تسهیل وظایف روزانه کاربران، فضای ذخیره‌سازی ابری OneDrive نیز به ابزار هوش مصنوعی زایا تجهیز شده است.

براساس فایل‌های محرمانه به‌دست آمده از این کمپانی، هدف نهایی مایکروسافت انتقال کامل خدمات سیستم‌عامل ویندوز به فضای ابری می‌باشد.

منبع: theverge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array