به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، غول فناوری اینتل (Intel) اعلام کرده است که قصد دارد تراشه‌های استخراج بیت‌کوین بلاک اسکیل (Blockscale) خود را متوقف کند. بر اساس گزارش روز 18 آوریل (29 فروردین) رویترز، اینتل سفارشات ASICهای سری 1000 بلاک اسکیل را تا تاریخ 20 اکتبر (28 مهر) متوقف کرده و تحویل سفارشات خود را تا ماه آوریل 2024 (اردیبهشت 1403) به پایان می‌رساند. این شرکت مستقر در ایالات متحده، هدف خود از این اقدام را کاهش هزینه‌های کلی در راستای پیاده‌سازی استراتژی اولویت‌بندی تولید تراشه‌های خاص برای مشتریان خارجی خود عنوان کرده است.

اینتل تراشه‌های استخراج بلاک اسکیل (Blockscale) را از آوریل 2022 (اردیبهشت 1401) راه‌اندازی کرد و هش‌ریت سخت‌افزاری ASIC را تا 580 گیگاهش در ثانیه اعلام نمود. هر تراشه را می‌توان ترکیب و در یک واحد ماینینگ ادغام کرد و همین امر آن را به یک انتخاب محبوب برای شرکت‌های ماینینگ تبدیل نموده است. آرگو بلاکچین (Argo Blockchain)، بلاک (Block)، هایو بلاکچین تکنالوجیز (Hive Blockchain Technologies) و گرید اینفرااستراکچر (GRIID Infrastructure) جزو اولین شرکت‌هایی بودند که این فناوری را در عملیات خود ادغام کردند.

اینتل

با این حال، اینتل تصمیم گرفته است خط تولید تراشه‌های بلاک اسکیل (Blockscale) را متوقف کند. این حرکت بخشی از تلاش گسترده این شرکت برای کاهش هزینه‌ها و بهبود کارایی آن است. طبق گزارشات، پت گلسینگر (Pat Gelsinger)، مدیر عامل اینتل، در ماه فوریه (بهمن 1401) دستمزد خود را 25 درصد کاهش داد. این شرکت با توجه به ابتکارات کاهش هزینه و افزایش بهره‌وری خود تا سال 2026، کاهش هزینه‌های سالانه را تا 10 میلیارد دلار پیش‌بینی می‌کند.

در حالی که اینتل قصد دارد تولید تراشه‌های استخراج را متوقف کند، گفته است که با دقت “فرصت‌های بالقوه بازار” در فضای کریپتو را همچنان زیر نظر خواهد داشت. این نشان می‌دهد که اینتل همچنان به صنعت ارزهای دیجیتال علاقه‌مند است و پتانسیل آن را دارد که در آینده محصولات یا خدمات جدیدی را راه‌اندازی کند.

خط تولید تراشه‌های بلاک اسکیل پیشنهاد قابل توجهی برای اینتل بود، اما تصمیم این شرکت برای متوقف کردن آن چندان تعجب‌آور نیست. صنعت کریپتو فضایی به‌شدت رقابتی دارد و شرکت‌های ماینینگ همیشه به دنبال یافتن راهی برای بهبود کارایی و کاهش هزینه‌های خود هستند. علاوه بر این، افت اخیر قیمت بیت کوین باعث شده است که فرایند استخراج برای بسیاری از ماینرها سودآوری کافی را نداشته باشد و برخی از آنها مجبور به کاهش فعالیت یا حتی خروج از این صنعت شدند.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: blockchain.news

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array