به گزارش ایران دکونومی، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گزارشی از شاخص‌های آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات مربوط به پاییز سال گذشته (۱۴۰۲) را در آخرین شماره از فصلنامه این سازمان منتشر کرده است.

این گزارش نشان می‌دهد که مشترکان پهن باند ثابت در مدت زمان ذکر شده به حدود ۱۱ میلیون رسیده‌اند، که حکایت از کاهش ۶۲/‏۰ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل از آن (پاییز سال ۱۴۰۱) دارد.

در همین باز زمانی، ضریب نفوذ پهن باند سیار شاهد رشد ۵ درصدی بوده است. همچنین تا پایان پاییز سال ۱۴۰۲، تعداد مشترکان پهن باند سیار به ۱۰۹ میلیون و ۲۵ هزار مشترک رسیده است.

مشترکان پهن باند ثابت و همراه

عمده سهم بازار مشترکین پهن باند ثابت با رقم ۲۷/‏۷۴‬ درصد به فناوری X-DSL مربوط شده و تعداد کاربران TD-LTE به ۱۹/۴۳ درصد، WiFi به ۳/۵۴ و FTTH به ۲/۷۶ رسیده است.

بر اساس این گزارش، ۴۹ درصد بازار اینترنت ثابت در اختیار شرکت مخابرات (TCI) قرار دارد و به شرکت‌های FCP فقط ۶ تعلق گرفته است.

مشترکین ثابت و همراه به تفکیک تکنولوژی

در ادامه می‌بینیم که ۱۱۰ شهر دارای پوشش شبکه فیبر نوری زیر ۳۰ درصد، ۳۱ شهر با پوشش ۳۰ تا ۶۰ درصد و ۷۶ شهر دارای پوشش بالای ۶۰ درصد هستند که به طور کلی تا پایان سه ماه سوم سال ۱۴۰۲، ۲۱۷ شهر به پوشش فیبر نوری رسیده‌اند.

در این گزارش همچنین تعداد خانوارهای تحت پوشش فیبر نوری نشان داده شده است.

میزان پوشش فیبر نوری در کشور
لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array