به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، ایلان ماسک اعتراف کرد که فقط به دلیل اینکه فکر می‌کرده مجبور است، توییتر را خریداری کرده است.

ایلان ماسک در اقدامی دور از ذهن، با خبرنگاری از BBC پای مصاحبه نشست. ایلان ماسک و جیمز کلیتون در این مصاحبه درباره توییتر صحبت کردند‌.
در حین مصاحبه، جیمز کلیتون خبرنگار BBC ایلان ماسک را تحت فشار گذاشت تا پاسخی صریح و شفاف به این سوال بدهد: آیا خریدن کمپانی توییتر اقدامی خودخواسته بود، و یا اینکه صرفاً به‌خاطر روند وخیم دادگاهی که در آن زمان برگزار می‌شد؛ اتفاق افتاده است؟

پاسخی که اکثریت مردم انتظار آن‌ را داشتند، این بود که ایلان ماسک باور داشت که درنهایت، دادگاه به‌صورت قانونی او را مجبور به گرفتن همچنین تصمیمی می‌کرد. درنتیجه ایلان ماسک مشتاق به خریدن کمپانی توییتر نبوده‌است و فقط به‌خاطر فشار دادگاه به چنین اقدامی دست زده است.

 

توییتر

 

 

اعتراف ایلان ماسک به اجباری بودن خرید توییتر

در این مصاحبه، کلیتون به وضوح و به تعدد از ماسک می‌پرسد که آیا این اقدام خودخواسته بوده و یا صرفاً به دلیل نتیجه نهایی دادگاه گرفته شده است؟ ماسک در صحبت‌هایش به این مسئله اشاره کرد که تلاش می‌کرده خود را از انجام چنین خریدی معاف کند، اما با مشورت وکلایش به این نتیجه رسیده که خریدن پلتفرم توییتر اقدامی صحیح‌تر در آن زمان و مکان است.

دادگاه مذکور در ماه سپتامبر و اکتبر 2022 برگزار شد. در این دادگاه، کمپانی توییتر ایلان ماسک را به دادگاه کشاند تا به تعهد نوشتاری خود برای خریداری کردن توییتر به مبلغ توافقی 44 میلیارد دلار به‌صورت یکجا و یا 54‌.20 دلار به ازای هر سهم، عمل کند.

ماسک سعی داشت به دادگاه بقبولاند که انتظار چنین فرض و مسئولیتی از جانب او بیهوده و عبث است، زیرا به ادعای او توییتر تعداد واقعی کاربرانش را دست‌کاری و درنهایت عدد بالاتری را اعلام کرده و همچنین تعداد واقعی ربات‌های موجود در این پلتفرم را نیز علنی نکرده است.

ماسک درنهایت به دادگاه اعلام کرد که قصد خرید پلتفرم توییتر با همان قیمت توافقی را دارد. اقدامی که در آن شرایط خاص چنین ایجاب می‌کرد، چون اعضای تیم حقوقی ایلان ماسک دفاعیه مناسبی نداشتند و دادگاه به نفع او پیش نمی‌رفت.

به همین علت درنهایت به گفته خود ایلان ماسک او مجبور به خرید پلتفرم جنجالی این روزها، توییتر، شده است.

از زمان آغاز مدیریت ایلان ماسک، توییتر با مشکلات زیادی روبه‌رو شده است. از کاهش بیش از پنجاه درصدی ارزش این پلتفرم و سقوط به 20 میلیارد دلار از 44 میلیارد دلار در کمتر از یک سال گرفته، تا ادغام این کمپانی با شرکت X Corp بر اساس خبرهای اخیر. باید دید بلندپروازی‌های ایلان ماسک سرنوشت پلتفرم محبوب توییتر را به کجا ختم می‌کند.

 

مترجم: مائده هاشمی

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array