به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، ایلان ماسک مالک و مدیرعامل سابق توییتر اخیراً مدعی شده است که پس از تصاحب این کمپانی، تجربه کاربری را به مرور زمان برای اکثر کاربران بهبود بخشیده است!

جالب اینجاست که پس از نهایی‌شدن روند تصاحب توییتر توسط ماسک در اکتبر سال گذشته، دردسرها و موانع جدید یکی‌یکی از راه رسیدند.

در گذشته یکی از شاخصه‌های مهم و معروف توییتر، مسئله تیک‌های آبی احراز هویت بود که فقط به افراد سرشناس و مشهور و یا نهادهای دولتی اعطا می‌شد. اما بعد از روی کار آمدن ماسک و تلاش همیشگی او برای کسب بیشترین درآمد، حالا تیک‌های آبی احراز هویت با خرید اشتراک ماهانه توییتر بلو به هر کاربری، فارغ از مقام اجتماعی و اهمیت شغل آنها، تعلق خواهد گرفت.

همچنین در طی این مدت، ایلان ماسک بخش زیادی از مهندسین و کارکنان این شبکه اجتماعی را تعدیل نیرو کرده و اقدامات او باعث شده که ارزش این کمپانی از 44 میلیارد دلار به 20 میلیارد دلار و سپس 15 میلیارد دلار برسد، یعنی کمتر از نصف ارزش واقعی آن!

ایلان ماسک

بهبود تجربه کاربری توسط ایلان ماسک

اما بر اساس گفته‌های این مولتی‌میلیاردر و کارآفرین موفق، اوضاع در توییتر رو به بهبود است! به گزارش روزنامه Bloomberg، در طی برگزاری کنفرانس VivaTech در شهر پاریس، ایلان ماسک در حضور 4000 نفر از حضار مدعی شده که تجربه کاربری اکثریت کاربران دائمی توییتر بهبود یافته است.

او همچنین اعلام کرد که به‌نظر شخصی او توییتر “اثر عمیقی” بر جامعه دارد و دلیل خرید این پلتفرم توسط او نیز همین بوده است : “امیدوار بودم که با خریدن و بازسازی زیرساخت‌های توییتر، تاثیر مثبتی بر جامعه بشری بگذارم.”

از اکتبر سال گذشته تا به امروز، حدود نیمی از برندها و آژانس‌های تبلیغاتی مختلف که نگران محتواهای منتشر شده در پلتفرم توییتر بودند، دیگر تمایلی به ادامه همکاری با آن نداشتند. اما ایلان ماسک در رویداد VivaTech به حضار اطمینان‌خاطر داد که مطمئن است مدیرعامل جدید توییتر، لیندا یاکارینو، با توجه به سابقه طولانی خود در زمینه تبلیغات، به بهترین نحو ممکن به این مسئله رسیدگی خواهد کرد. ماسک ادعا کرد که بیشتر این برندها به فعالیت مجدد در توییتر تمایل دارند.

همچنین ایلان ماسک در این کنفرانس اعلام کرد که آزمایشات انسانی کمپانی دیگرش، نورالینک، به احتمال بسیار زیاد در ادامه سال جاری آغاز خواهند شد.

منبع: phonearena

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array