به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، طبق آخرین گزارش‌های منتشر شده، شرکت مایکرواستراتژی (MicroStrategy)، بزرگترین هولدر سازمانی بیت کوین (BTC) جهان، با یک حمله فیشینگ بزرگ در حساب خود در پلتفرم X (توییتر سابق) مواجه شده است. گفته می‌شود تاکنون سرمایه‌گذاران زیادی به دام این فریب افتاده و چیزی حدود نیم میلیون دلار از دست رفته است.

هشدار به دنبال‌کنندگان مایکرواستراتژی

ظاهراً پس از اینکه هکرها به طور غیرمجاز به حساب رسمی مایکرواستراتژی در ایکس دسترسی پیدا کردند، یک لینک ایردراپ جعلی را به اشتراک گذاشتند که در اصل لینک مرتبط با یک حمله فیشینگ بوده و به طور بالقوه کاربران را در معرض خطر ضرر مالی قرار می‌دهد.

بر اساس گزارش‌ها، در پستی که از حساب رسمی این شرکت منتشر شده است، ادعا می‌شود مایکرواستراتژی یک توکن بومی تحت شبکه اتریوم با نام MSTR راه‌اندازی کرده و توسط ذخایر بیت کوین خود شرکت پشتیبانی می‌شود.

هکرهای مایکرواستراژی

طبق اعلام زش ‌ایکس‌بی‌تی (ZachXBT) تحلیلگر امنیت سایبری، این پست غیرمجاز قبلاً منجر به ضرر قابل توجهی بالغ بر 440 هزار دلار شده است. این لینک فیشینگ تحت عنوان کمپین ایردراپ مایکرواستراتژی، با فریب کاربران آنها را متقاعد کرده است اطلاعات حساسی را در اختیار آنها قرار داده یا مقادیری ارز دیجیتال را به مهاجمان منتقل کنند. این شرکت هنوز هیچ بیانیه رسمی در رابطه با رسیدگی به این نقض منتشر نکرده است.

سابقه حملات فیشینگ در حساب‌های رسمی X

هک کردن اکانت‌های رسمی یک هدف مشترک برای هکرها بوده و ایکس (X) همچنان محبوب‌ترین پلتفرم برای تعامل با جامعه کریپتو است. تاکنون، شاهد موارد بسیاری از حملات مشابه به افراد مشهور و شرکت‌های بزرگی بوده‌ایم که هر یک به‌نوبه‌خود زیان‌های زیادی را بر قربانیان تحمیل کرده‌اند.

ماه گذشته، طی یکی از جنجالی‌ترین حملات، قبل از تایید ETF بیت‌کوین، پستی از حساب کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) آمریکا منتشر شد و خبر جعلی تایید این محصول را اعلام کرد. گفته شد که در زمان این رویداد، حساب کاربری SEC فاقد احراز هویت دو عاملی بوده است. دفعات تکرار این رویداد مشابه نشان می‌دهد که فعالان شناخته شده بازار کریپتو باید برای جلوگیری از چنین حوادثی در آینده تدابیر امنیتی بیشتری را در همه کانال‌های ارتباطی خود اتخاذ کنند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array