به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، Google Podcasts، اپلیکیشن اختصاصی پادکست کمپانی گوگل به‌زودی برای همیشه غیرفعال خواهد شد. این اپلیکیشن اولین بار در سال 2018 به کاربران گوشی‌های اندرویدی ارائه شده بود.

براساس جدیدترین گزارشات، کمپانی گوگل قصد دارد تا چند روز دیگر اپلیکیشن پادکست خود را در ایالات متحده آمریکا برای همیشه از دسترس خارج کند. این کمپانی به کاربران خود اطلاع‌رسانی کرده که برای ادامه یافتن روند دسترسی و گوش دادن به پادکست‌های محبوبشان، باید هرچه‌زودتر اشتراک خود را به پلتفرم استریم YouTube Music انتقال دهند.
کاربران اپلیکیشن Google Podcasts تنها تا روز 2 آپریل 2024 (14 فروردین 1403) برای این جابجایی زمان دارند.

اپلیکیشن پادکست گوگل
اعلان پایان خدمت‌رسانی اپ Google Podcasts

ادغام خدمات Google Podcasts با یوتیوب

گوگل در سال میلادی گذشته اعلام کرده بود قصد دارد در سال 2024 اپلیکیشن Google Podcasts را غیرفعال کرده و تمرکز و زمان خود را بر روی پلتفرم موسیقی Youtube Music سرمایه‌گذاری کند. اپلیکیشن پادکست گوگل بیش از 500 میلیون بار در گوشی‌های هوشمند اندرویدی سراسر جهان نصب شده است. این اپلیکیشن به‌مدت 5 سال است که تجربه کاربری ساده و لذتبخشی را در اختیار کاربران علاقه‌مند به پادکست قرار داده است.
کاربران Google Podcasts می‌توانستند در محیط این اپ، پادکست‌های جدید را کشف کرده و مشترک کانال‌های موردعلاقه خود شوند. همچنین امکان به‌اشتراک‌گذاری پادکست‌ها با فید RSS نیز وجود داشته است.

اما همانطور که کمی بالاتر اشاره کردیم، گوگل در سپتامبر 2023 اعلام کرده بود در اوایل سال میلادی جاری اپلیکیشن Google Podcasts به پایان راه خواهد رسید. این تصمیم بخشی از برنامه‌ بزرگ‌تر گوگل برای دسته‌بندی و مرتب‌سازی سرویس‌های صوتی گوگل زیر سایه پلتفرم جامع Youtube Music می‌باشد.

چنین اتفاق مشابهی در سال 2020 برای سرویس موسیقی Google Play Music نیز افتاده بود. اما اپلیکیشن Google Podcasts توانست تا این لحظه در دسترس کاربران باشد؛ زیرا پلتفرم Youtube Music تا همین اواخر هنوز آماده خدمت‌رسانی در حوزه پادکست‌ها نشده بود.
همین اواخر سال 2023 که پشتیبانی از پادکست‌ها به‌صورت جهانی به YouTube Music اضافه شد و در ماه گذشته (فوریه 2024) امکان آپلود کردن فید RSS نیز برای کاربران فراهم شد.

تصمیم گوگل برای غیرفعال کردن اپلیکیشن Google Podcasts و انتقال پشتیبانی از پادکست‌ها به پلتفرم استریم YouTube Music، تأثیر زیادی در دیده شدن این غول تکنولوژی در این حوزه خواهد داشت. ادغام خدمات صوتی مختلف گوگل و تمرکز بر روی ویدیو-پادکست‌های محبوب یوتیوب از عوامل اصلی این رقابت هستند.

براساس اطلاعیه گوگل، کاربران ساکن آمریکا تنها تا پایان همین امروز (31 مارچ 2024) به‌صورت مستقیم به پادکست‌های خود در محیط Google Podcasts دسترسی خواهند داشت و باید هرچه‌زودتر به پلتفرم Youtube Music مهاجرت کنند. البته برای افرادی که اعلان‌ها را ندیده باشند؛ تا پایان جولای 2024 (اواسط مرداد 1403) زمان در نظر گرفته خواهد شد.

در حالی‌که تاریخ پایان کار اپلیکیشن پادکست گوگل در آمریکا روز دوم آپریل اعلام شده؛ هنوز بازه زمانی دقیقی برای این اتفاق به‌صورت جهانی و دیگر کشورها منتشر نشده است.

منبع: Tech Crunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array