به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، صرافی اوکی ایکس (OKX) روز جمعه اعلام کرد که قصد دارد 20 جفت معاملاتی را تا روز 5 ژانویه (15 دی) از فهرست دارایی‌های تحت پشتیبانی خود حذف کند. در این لیست، نام چندین پرایوسی کوین معروف مثل مونرو (XMR)، دش (DASH) و زی‌کش (ZEC) به چشم می‌خورد.

طبق تعریف، کوین‌های محرمانه یا پرایوسی‌کوین‌ها (Privacy Coins) به آن دسته از ارزهای دیجیتال اتلاق می‌شود که با کمک الگوریتم‌های مختلف از ردیابی تراکنش کاربران جلوگیری می‌کنند. این ویژگی باعث شده است این دارایی‌ها برای انجام کارهای غیرقانونی مثل پولشویی یا تامین مالی تروریسم مورد توجه تبهکاران قرار بگیرند.

اکنون صرافی ارزهای دیجیتال اوکی ایکس (OKX) بدون ارائه جزئیات بیشتر فقط توضیح داده است که این جفت‌های معاملاتی معیارهای مورد نظر برای فهرست شدن در این پلتفرم را دیگر برآورده نمی‌کنند. به عقیده تحلیلگران این تصمیم احتمالاً در پی افزایش فزاینده فشارهای نظارتی به‌ویژه در مورد کوین‌های حریم خصوصی و پتانسیل بالای استفاده از آنها در فعالیت‌های غیرقانونی اتخاذ شده است.

کدام جفت ارزها از اوکی ایکس (OKX) حذف می‌شوند؟

اولین گروه از جفت‌های معاملاتی که روز 4 ژانویه (14 دی) از پلتفرم اوکی ایکس (OKX) خارج می‌شوند عبارتند از KSM-USDC ، FLOW-USDC ، JST-USDC ، KNC-USDC ، ANT-USDC ، FSN-USDT ، ZKS-USDT ، CAPO-USDT و CVP- USDT.

در مرحله دوم که قرار است روز بعد، یعنی 5 ژانویه اجرا شود، جفت ارزهای XMR-BTC ، XMR-ETH ، XMR-USDT ، XMR-USDC ، DASH-BTC ، DASH-USDT ، ZEC-BTC ، ZEC-USDT ، ZEC-USDC ، ZEN-BTC و ZEN-USDT از لیست این صرافی حذف خواهند شد.

جفت ارزهای حذف شده از اوکی ایکس OKX

لازم به یادآوری است که این صرافی روز 27 دسامبر (6 دی) نیز قابلیت واریز توکن‌های ایل کاپو (CAPO)، زی‌کش (ZEC)، فیوژن (FSN)، هورایزن (ZEN)، مونرو (XMR)، دش (DASH)، پاور پول (CVP) و زدکی اسپیس (ZKS) را متوقف کرد. امکان برداشت این توکن‌ها نیز از روز پنجم ماه مارس (15 اسفند) به حالت تعلیق در می‌آید.

ناگفته نماند که علیرغم تاکید این صرافی بر حذف توکن‌های حریم خصوصی، همه موارد ذکر شده، در این دسته قرار نمی‌گیرند و توکن‌هایی مثل کایبر نتورک، آراگون و کوساما نیز در این فهرست دیده می‌شوند.

داده‌های TheBlock حاکی از آن است که صرافی رمزارزی اوکی ایکس ( OKX) در ماه گذشته حجم معاملات اسپات 60.27 میلیارد دلاری را ثبت کرده است که بیش از 7.2٪ از کل حجم بازار را به خود اختصاص می‌دهد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: theblock

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array