به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، لیندا یاکارینو در روز دوشنبه رسماً کار خود را به‌عنوان مدیرعامل جدید شبکه اجتماعی توییتر آغاز کرده است.

یاکارینو با انتشار توییتی نوشت: “بالاخره اتفاق افتاد! اولین روز کاری! منتظر باشید..”

یاکارینو

مالک کمپانی توییتر، ایلان ماسک، در اواسط ماه می اعلام کرده بود که از سمت خود کناره‌گیری کرده و به‌زودی شخص جدیدی جایگزین او خواهد شد. تنها چند روز بعد، لیندا یاکارینو از شغل خود به‌عنوان رئیس بخش تبلیغات در کمپانی NBCUniversal استعفا داد و ماسک رسماً انتصاب او را به‌عنوان مدیرعامل جدید توییتر تائید کرد.

البته براساس شایعات چند روز گذشته، یاکارینو زودتر از موعد مقرر سمت خود را تحویل گرفته است.
زمانی که ایلان ماسک اعلام کرد که مدیرعامل جدیدی برای توییتر یافته، تاریخ مشغول‌ به‌کار شدن این شخص را 6 هفته بعد اعلام کرده بود؛ اما از آن بازه زمانی تنها 3 هفته می‌گذرد.

خروج یاکارینو از کمپانی NBCUniversal، جایی که 12 سال متوالی در بخش تبلیغات و همکاری تجاری مشغول به‌کار بود به‌نظر بسیار سریع و عجله‌ای به‌نظر می‌رسید. استعفای او از این شرکت تنها چند روز قبل از یکی از مهمترین و بزرگترین رویدادهای سال کمپانی NBCUniversal برای آژانس‌های تبلیغاتی اتفاق افتاد.

روز پرماجرای یاکارینو به‌عنوان مدیرعامل جدید

با درنظر گرفتن اینکه معمولاً اولین روز کاری مدیران ارشد کمی به آنها آسان گرفته می‌شود؛ اولین روز کاری یاکارینو در توییتر سرشار از اتفاقات مختلف بوده است.
ماسک در روز دوشنبه، مصادف با اولین روز کاری یاکارینو، میزبان گفتگویی آنلاین با رابرت اف.کندی جونیور در محیط Space بود. کندی درحال برگزاری کمپینی تبلیغاتی در برابر جو بایدن برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکاست.
کندی اظهارات بسیار افراطی و تندرو درباره تأثیر داروهای درمانی و واکسن‌ها بر جامعه داشته است.

بنابر اعلام توییتر، این گفتگوی جنجالی بیش از 60 هزار شنونده آنلاین داشته است.

در طی این گفتگوی آنلاین، ماسک اعلام کرد که توییتر از زمان به‌دست گرفتن کنترل توسط او در اکتبر سال 2022، بیش از نیمی از درآمد تبلیغاتی خود را از دست داده است.
اما یاکارینو در اکانت توییتر خود مکرراً از طرز فکر ایلان ماسک درباره “آزادی بیان” تحت هر شرایطی حمایت کرده؛ حتی اگر به قیمت از دست دادن آژانس‌های تبلیغاتی بزرگ و درآمد حاصل از آن باشد.

یاکارینو

او پس از برگزاری کمپین انتخاباتی دی‌سانتوس، فرماندار فلوریدا، با انتشار توییتی نوشته بود: “امشب شاهد اتفاقی تاریخ‌ساز در محیط توییتر بودیم. حقیقتاً آزادی بیان بسیار گرانبهاست.”

مترجم: مائده هاشمی

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array