Nintendo با برند سوپر ماریو از یک سمت و NBC Universal با بازوی توانمند خود، یعنی استودیو انیمیشن‌سازی ایلومینیشن از سمتی دیگر، طی یک همکاری رکوردهای جدید و جذابی در صنعت سینما و بازی‌های ویدیویی به جا گذاشتند. آیا ترکیب دو غول بزرگ سرگرمی و رسانه برای ساخت محصولی مشترک به نام انیمیشن برادران سوپر ماریو کافی بود؟ در ادامه این گزارش از ایران دکونومی سعی می‌کنیم به این سوال پاسخ دهیم.

انیمیشن برادران سوپر ماریو، با اقتباس از بازی ویدیویی با همین نام، از یک فرمول موفق برای تبدیل کردن بازی به فیلم استفاده کرده است. این انیمیشن همچون سری بازی‌های سوپر ماریو داستان خاصی ندارد. در واقع، داستان در این بازی‌ها صرفاً به‌ عنوان یک بهانه برای ساخت یک بازی جدید به کار گرفته شده است. با این حال، طراحی مراحل، گیم‌‌پلی و جزئیاتی که سری بازی‌های ماریو را جاودانه ساخته‌اند، همچنان مورد توجه طرفداران بازی‌های ویدیویی قرار می‌گیرند.

برادران سوپر ماریو

خلاصه داستان انیمیشن برادران سوپر ماریو

در انیمیشن The Super Mario Bros. Movie، داستان ما با دو برادر سرخورده، ماریو و لوییجی آغاز می‌شود. آنها کار خود را از دست داده و در تلاشند تا کسب و کار تازه خود را راه‌اندازی کنند. به امید جلب توجه مردم شهر بروکلین در راستای موفقت کسب و کار نوپای خود، وارد لوله‌های گرفته شهر می‌شوند تا آن‌ها را از شر گرفتگی نجات دهند. در این زمان، آنها به دنیای دیگری منتقل می‌شوند و مجبورند با لاکپشت‌های خبیث برای نجات خود و آن دنیا مبارزه کنند. لاکپشت غول پیکری به نام باوزر حکمران تمامی شخصیت‌های منفی داستان است که با هدف به دست آوردن ستاره قدرتمند، قصد دارد پرنسس پیچ (پرنسس خانم معروف بازی‌های سوپر ماریو) را نیز به عقد خود در بیاورد. باوزر عاشق پیچ است و پیچ نیز به کمک ماریو، قصد دارد دنیای خود را از دست این لاکپشت بد ذات نجات دهد.

درباره استودیو سازنده (ایلومینیشن)

ایلومینیشن (Illumination) از سال 2007 فعالیت خود را به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های شرکت رسانه‌ای NBC Universal شروع کرده است. ایلومینیشن تجربه موفق انیمیشن‌هایی همچون (من نفرت انگیز 1، 2 و 3)، مینیون‌ها و چند عنوان دیگر را در کارنامه خود دارد. همچنین شایعاتی درباره ساخت قسمت بعدی انیمیشن شرک توسط ایلومینیشن وجود دارد. تا به امروز سری انیمیشن‌های شرک توسط استودیو معروف دریم ورکز تولید شده‌اند. ناگفته نماند که هر دوی این استودیوهای انیمیشن سازی متعلق به NBC Universal است.

بخشی از تولیدات استودیو انیمیشن سازی ایلومینیشن

بودجه ساخت انیمیشن برادران سوپر ماریو

شاید بتوان گفت گران‌ترین فیلم استودیو ایلومینیشن، برادران سوپر ماریو باشد. 100 میلیون دلار، این عددی است چند وبسایت خبری درباره هزینه‌های ساخت داستان این دو برادر تخمین زدند. گفته می‌شد برای این که این انیمیشن در لیست پروژه‌های موفق دنیای سینما قرار بگیرد، باید 400 میلیون دلار بفروشد.

درآمد و فروش انیمیشن برادران سوپر ماریو

درآمد انیمیشن برادران سوپر ماریو در باکس آفیس جهانی به یک میلیارد و چهل و چهار میلیون دلار رسید و در چند هفته گذشته با فروش بالای خود توانسته مقام اول پر فروش‌ترین‌ها را به خود اختصاص دهد. برادران ماریو اولین فیلم سال 2023 است که بلیت ورود به باشگاه یک میلیارد دلاری‌های صنعت فیلم و سینما را کسب کرده است.

این انیمیشن بار دیگر به ترتیب با 58.23 میلیون دلار و 70 میلیون دلار فروش هفتگی توانست در دو هفته متوالی جایگاه اول باکس آفیس داخلی و بین‌المللی را از آن خود کند. برادران سوپر ماریو تاکنون 496 میلیون دلار در آمریکای شمالی و 548 میلیون دلار در خارج از کشور فروش داشته است. با این رکورد فروشی انیمیشن برادران سوپر ماریو به جا گذاشته است می‌تواند به عنوان بزرگترین فیلم سال در گیشه جهانی، داخلی و بین‌المللی شناخته شود.

در باکس آفیس بین‌المللی، کشورهایی که بیشترین درآمد را دارند، مکزیک (65.6 میلیون دلار) و بریتانیا هستند، ایرلند (51.69 میلیون دلار)، آلمان (37.15 میلیون دلار)، فرانسه (31.7 میلیون دلار) و استرالیا (27.3 میلیون دلار) در رتبه‌های بعدی هستند. این فیلم در 31 بازار بین‌المللی از جمله استرالیا، آلمان، مکزیک و بریتانیا و ایرلند به عنوان پردرآمدترین فیلم سال 2023 قرار دارد.

دلایل موفقیت برادران ماریو

پرفروش‌ترین اثر اقتباسی از یک بازی ویدئویی در تاریخ

تنها دو هفته پس از اکران عمومی، انیمیشن سوپر ماریو توانست عنوان پرفروش‌ترین اثر اقتباسی از یک بازی ویدیویی را در کنار دیگر افتخارات خود بر گردن بیندازد.
در ادامه لیستی از عناوین مشابه اقتباسی از یک بازی ویدیویی را در جدول می‌بینیم.

عنوان

تاریخ انتشار

باکس آفیس

پخش کننده

ناشر اصلی بازی

The Super Mario Bros. Movie April 5, 2023 $1,022,474,000 Universal Pictures Nintendo
The Angry Birds Movie May 20, 2016 $352,333,929 Sony Pictures Releasing Rovio Entertainment
The Angry Birds Movie 2 August 14, 2019 $147,792,047 Sony Pictures Releasing Rovio Entertainment
Final Fantasy: The Spirits Within July 11, 2001 $85,131,830 Columbia Pictures Square
Ratchet & Clank April 29, 2016 $14,400,737 Gramercy Pictures Sony Interactive Entertainment
Moshi Monsters: The Movie December 20, 2013 $2,883,694 Universal Pictures Mind Candy
Resident Evil: Damnation October 27, 2012 $2,325,035 Sony Pictures Entertainment Japan Capcom
Heavenly Sword September 2, 2014 $1,800,000 Sony Pictures Entertainment Sony Computer Entertainment
Resident Evil: Vendetta May 27, 2017 $1,600,000 Kadokawa Capcom

دلایل موفقیت

این انیمیشن به عنوان یک اقتباس بلند از بازی ویدیویی محبوب سوپر ماریو تا کنون برای تماشاگران جوان و میان سال جذابیت داشت. از پتانسیل برند و نوستالژی این بازی ویدیویی محبوب و همچنین فقدان چند ماهه فیلم‌هایی که مخاطبان خانوادگی را هدف قرار داده‌اند، سود برده است. همچنین «انیمیشن برادران سوپر ماریو» از صدا پیشه‌های همچون کریس پرت، آنیا تیلور جوی و جک بلک بهره می‌برد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array