به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی،  انویدیا (Nvidia ) که به خاطر تولید تراشه‌های قدرتمندی که تمرکز اصلی آنها پردازش هوش مصنوعی است، شناخته می‌شود، در گزارشی اعلام کرد درآمد سه ماهه اول سال جاری این شرکت نسبت به سه ماهه چهارم سال گذشته، 18 درصد افزایش و نسبت به سال قبل 262 درصد افزایش را نشان می‌دهد. این رقم از برآورد 24.6 میلیارد دلاری تحلیلگران بیشتر است.

این گزارش درآمد سه ماهه پس از بسته شدن بازار بورس نیویورک (NYSE) در روز 22 می (2 خرداد) منتشر شد و ارزش سهام NVDA در معاملات پس از بازار تا 6.06 درصد دیگر افزایش یافت و طبق داده‌های یاهو فایننس (Yahoo Finance) به مرز 1007 دلار رسید.

به‌لطف این سود 14 میلیارد دلاری، انویدیا تصمیم گرفته است به جای هر دو سال یک بار، هر سال تراشه‌های جدیدی را طراحی و روانه بازار کند.

درآمد انویدیا

تغییر سیاست‌های تولید در انویدیا

تا امروز، انویدیا به طور متوسط هر دو سال یک بار، معماری جدیدی را تولید کرده است، مثلاً Ampere در سال 2020 و Hopper در سال 2022 معرفی شدند. دو سال بعد یعنی سال 2024 نیز شاهد عرضه Blackwell  بودیم. اکنون طبق اعلام این شرکت، معماری بعدی قرار است با نام «Rubin» در سال 2025 عرضه شود. برنامه‌های این شرکت حاکی از آن هستند که سال بعد از آن نیز یک پردازنده گرافیکی هوش مصنوعی R100 به بازار عرضه خواهد شد.

تاثیر رشد سهام انویدیا بر توکن‌های هوش مصنوعی

طبق داده‌های کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)، تنها پنج ساعت پس از انتشار گزارش درآمد انویدیا، توکن بومی رندر Render (RNDR)، پلتفرم مبتنی بر اتریوم که امکان رندر واحد پردازش گرافیکی غیرمتمرکز را فراهم می‌کند، با کاهش 12 درصدی مواجه شد و قیمت آن تا مرز 10.38 دلار کاهش یافت.

سایر توکن‌های مرتبط با هوش مصنوعی مانند The Graph (GRT)، تقریباً 4.77 درصد کاهش یافت. به همین ترتیب، توکنFetch.ai (FET)  کاهش  4.77 درصدی و توکن SingularityNet (AGIX)  بیش از 6.5 درصد کاهش را تجربه کردند.

با این حال، معامله‌گران مطمئن هستند که نتایج گزارش درآمد انویدیا در نهایت به سمت بازار ارزهای دیجیتال سرازیر خواهد شد و تأثیر مثبت خود را بر قیمت‌ها نشان خواهد داد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array