به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی مایکروسافت ممکن است جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل ویندوز را در تاریخ ژوئن 2024 (خرداد 1403) منتشر کند.

براساس شنیده‌ها، ویندوز 12 قرار است در اوایل سال 2024 در دسترس کاربران قرار بگیرد. اخبار اخیر شایعات این مدت را تأیید کرده و حاکی از آن هستند که گزارش دو ماه پیش در واقع صحیح بوده است.

ویندوز 12

ویندوز 12 بهار سال آینده به دست کاربران می‌رسد

کمپانی اینتل به‌صورت غیرمستقیم اعلام کرده بود که آپدیت جدید سیستم‌عامل ویندوز در سال میلادی آینده منتشر خواهد شد و تمرکز اصلی این نسخه بر ابزارهای هوش مصنوعی و طراحی ماژولار خواهد بود. همچنین رسانه تایوانی Commercial Times نیز این زمان‌بندی را تأیید کرده و باور دارد مایکروسافت برنامه دارد ابزارهای هوش مصنوعی بی‌شماری را در کنار جدیدترین نسخه از ویندوز به کاربران خود ارائه دهد.

با اینکه این روزنامه هیچ نقل‌قول مستقیمی را ارائه نداده است؛ اما این اظهارات را به رئیس شرکت تایوانی Quanta و مدیرعامل شرکت Acer در نمایشگاه اخیر فناوری پزشکی تایوان نسبت می‌دهد. به‌نظر می‌رسد بازه زمانی احتمالی درنظر گرفته‌شده برای انتشار ویندوز 12 به زمان برگزاری رویداد سالانه Computex 2024 بسیار نزدیک باشد.

رویداد Computex 2024، که یکی از بزرگترین رویدادهای حوزه تکنولوژی و هوش مصنوعی است؛ سالانه با حضور عده زیادی از علاقه‌مندان و فعالان این صنعت در کشور تایوان برگزار می‌شود. رویداد سال آینده در تاریخ 4 تا 7 ژوئن (15 تا 18 خرداد 1403) در محل نمایشگاهی Nangang برگزار خواهد شد.

اشاره به قابلیت‌های هوش مصنوعی آینده ویندوز 12 (یا آپدیت جدیدی از ویندوز 11) کاملاً منطقی است و با عقل جور درمی‌آید. کمپانی مایکروسافت اخیراً بخش زیادی از تمرکز و سرمایه خود را به حوزه هوش مصنوعی اختصاص داده است و مشهورترین دستاوردش در این زمینه، دستیار هوش مصنوعی Copilot می‌باشد.

مایکروسافت در طی برگزاری رویداد امسال Ignite اعلام کرد نام چت‌بات هوش مصنوعی Bing Chat را به Copilot تغییر داده است. سپس مدتی بعد، این دستیار هوش مصنوعی در دسترس کاربران ویندوز 10 قرار گرفت و به مدل زبانی جدید و پیشرفته GPT-4 Turbo نیز مجهز شد.

به‌نظر می‌رسد کمپانی مایکروسافت در سکوت کامل درحال ایجاد زیرساخت‌ها و چارچوب‌های لازم برای به‌کارگیریِ هرچه‌تمام‌تر ابزار هوش مصنوعی زایا در نسل آینده ویندوز می‌باشد. به همین منظور و در مسیر تمرکز بر نسل جدید ابزارهای هوش مصنوعی، در اواسط تابستان سال جاری میلادی، خدمت‌رسانی دستیار صوتی Cortana برای همیشه متوقف شد.

با اینکه در گزارشات اخیر هیچ اشاره مستقیمی به این مسئله نشده است؛ اما پیش‌بینی می‌شود که برای دسترسی به این قابلیت‌ها، تهیه کردن سیستم‌های سخت‌افزاری مخصوصی از طرف مایکروسافت و یا شرکای تجاری آن (مانند انویدیا، اینتل و AMD) به کاربران و مشتریان توصیه شوند.
این سیستم‌های سخت‌افزاری مخصوص پردازش ابزارهای هوش مصنوعی زایا می‌باشند.

منبع: Neowin

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array