به گزارش ایران دکونومی، تیرماه ۱۴۰۲، هیئت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور، درخواست برگزاری انتخابات اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی را داشت. این درحالیست که مدتی پیش برخی از کسب‌وکارهای مجازی طی نامه‌ای به وزیر صمت، همین درخواست را داشتند و از عدم برگزاری این انتخابات شکایت کرده بودند. آخرین بار انتخابات اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی به دلیل تفکیک اتحادیه به دو اتحادیه توزیعی و خدماتی، لغو شده بود.

در حال حاضر بیش از دو سال است که هیچ انتخاباتی در اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی صورت نگرفته و تنها مینا مهرنوش، از سوی وزارت صمت به سِمت سرپرست کسب و کارهای مجازی منصوب شده‌ است و همین مسئله باعث شده است تا این اتحادیه، از سمت برخی افراد، مردم‌نهاد جلوه نکند.

اولین بار آبان ۱۴۰۰ که زمان برگزاری انتخابات بود، به دلیل پاندمی کرونا، این انتخابات به تعویق افتاد و وعده آن به ۲۳ فروردین موکول شد، که به دلیل هم‌زمانی با ماه رمضان، ۱۹ اردیبهشت برای برگزاری مقرر شد. در آن زمان نیز مطرح شدن بحث تفکیک اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی به دو اتحادیه خدماتی و توزیعی بار دیگر برگزاری انتخابات را به تعویق انداخت.

انتخابات اتحادیه

نامه درخواست برگزاری انتخابات

اکنون با گذشت این همه مدت، اعضای انجمن تجارت الکترونیک خواستار برگزاری این انتخابات شدند. در نامه این انجمن آمده است: «بیش از یک ‌سال از تعویق در برگزاری انتخابات اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی می‌گذرد و در این مدت، خبرهای ضد و نقیض و نگران‌کننده‌ای از تفکیک آن، به‌گوش رسیده است. 

انجمن تجارت الکترونیک تهران، از مسئولان مربوطه و نهادهای مسئول درخواست می‌کند که ضمن حفظ یکپارچگی این اتحادیه، اقدامات لازم را جهت برگزاری هرچه سریع‌تر انتخابات هیئت مدیره‌ آن به‌انجام رسانده و تاریخ برگزاری انتخابات را مشخص کنند.»

در این نامه، با ابراز نگرانی اعضا مطرح شده است: «اظهاراتی‌که پیرامون تفکیک این اتحادیه به دو بخش مطرح شده، نگرانی‌هایی درباره‌ تضعیف انسجام و جایگاه اثرگذار این نهاد صنفی ایجاد کرده است. 

انجمن تجارت الکترونیک تهران این تصمیم را در تضاد با اهداف اساسی این تشکل که همان «انسجام و اتحاد» فعالان این صنعت است، می‌داند و امید است که با تدبیری راهبردی در این خصوص، از ایجاد انشقاق در اتحادیه جلوگیری شود و زمینه تضعیف این نهاد صنفی از بین برود.»

کانال یوتیوب ایران دکونومی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array