درحاشیه رویداد جینو 2023، فرصتی به وجود آمد تا با امیرحسین ناطقی، مدیر استودیوی کوییز آو کینگز یک مصاحبه درباره آخرین فعالیت‌های مجموعه او داشته باشیم. وی در این گفتگو از خدمات جدید نشر بازی در ایران و خارج از کشور به مخاطبان ایران دکونومی گفت، همچنین با جزئیات مسیر راه همکاری با بخش نشر بازی در مجموعه کوییز را شرح داد. ناطقی با تاکید دوباره بر این که فیلتر بودن گوگل پلی چه ظربه جبران‌ناپذیری به شرکت‌های بازی‌سازی وارد کرده است، گفت: می‌خواستم دوباره به این ماجرای فیلتر بودن گوگل پلی و ضربه‌ای که به بازی‌سازی در ایران وارد می‌کند، اشاره کنم؛ خیلی صحبت شده، کسانی که باید بشنوند، شنیده‌اند؛ اما تصمیم‌گیری اتفاق نمی‌افتد، ولی باز ما می‌گوییم که این اتفاق در بلند مدت واقعاً عامل نابودی خیلی از بازی‌ساز‌های ایرانی می‌شود. الان دیگر فکر نمی‌کنم دلیلی برای تولید بازی ایرانی برای بازی‌سازان جدید‌الورود وجود داشته باشد، و فکر می‌کنیم بیشتر همه‌چیز به سمت بازار خارج رو به حرکت است و درنهایت فکر می‌کنم اگر این روند ادامه پیدا کند، آورده‌ای برای کشور خودمان نخواهد داشت. اگر این موضوعات برای مسئول آن مهم باشد، باید تدبیر جدی اندیشیده شود.

او همچنین در بخشی از مصاحبه خود به بازی‌سازان نوپا که نیاز به مشاوره دارند اعلام کرد که از طریق لینکدین امیرحسین ناطقی برای گرفتن خدمات مشاوره، خود را معرفی کنند. در ادامه می‌توانید ویدیو مصاحبه با امیر حسین ناطقی را تماشا کنید.

امیرحسین ناطقی درحال حاضر CEO استودیوی Quiz of Kings است. وی متولد ۱۳۷۲ بوده و در رشته کامپیوتر از دانشگاه امیرکبیر فارغ التحصیل شده است.

سرفصل‌های مصاحبه با امیرحسین ناطقی

  • ورود استودیوی کوییز آو کینگز به صنعت نشر بازی
  • جدیدترین همکاری‌های کوییز آو کینگز با دیگر استودیوهای بازی‌سازی
  • روش کار بخش نشر بازی کوییز آو کینگز
  • خدمات مشاوره به بازی‌سازان نوپا در کوییز آو کینگز
  • نظر امیرحسین ناطقی درباره رویداد جینو 2023
  • پسامدهای محدودیت گوگل پلی در کشور
لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array