به گزارش ایران دکونومی، در همایش توسعه دریا محور که هم‌زمان با گرامیداشت روز ملی حمل‌و‌نقل دریایی و بندری و با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد، 31 قرارداد و توافقنامه سرمایه گذاری بخش خصوصی به ارزش 45 هزار میلیارد تومان امضا شد.

هدف از این سرمایه‌گذاری توسعه بندرهای امام خمینی (ره)، شهید رجایی، شهید بهشتی چابهار، امیر آباد، انزلی و نوشهر عنوان گردید. 

«مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی در این همایش با اشاره به موقعیت استراتژیک کشور عنوان کرد: «در منطقه‌ای قرار داریم که انبوه کالا و شرکت‌های بزرگ کشتیرانی در آن تردد دارند. با وجود قرار داشتن در کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب، اگر اقتصاد ریلی و جاده‌ای کشور به دریا منتهی نشود، کارها به نتیجه مطلوب نمی‌رسد.»

«بذر پاش» افزود: «امضای 31 فقره قرارداد و تفاهم‌نامه سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور، تجلی‌بخش مشارکت فعال بخش خصوصی در اقتصاد کشور است. تمام تلاش خود را برای تحقق آینده‌ای متفاوت به کار خواهیم بست و با همکاری و مشارکت بخش خصوصی در مسیر روشن گام بر می‌داریم.»

وی با تاکید بر لزوم تعامل دولت و بخش خصوصی جهت بالا رفتن توان رقابتی در بازارهای جهانی، اظهار داشت: «فعال شدن کریدورها و شاهرا‌ه‌ها یک مطالبه کشورهای همسایه از دولت است.»

وی با اشاره به اینکه 27 نقطه ساحلی با تلاش همکاران تعریف شده است و باید شاهد سوق دادن جمعیت کشور به نوار ساحلی کشور باشیم، گفت: «در شورای عالی معماری و شهرسازی جانمایی مناطق صورت گرفته است.»

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array