به گزارش ایران دکونومی، هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز (دوشنبه ۲۳ بهمن) خود در جمع خبرنگاران درخصوص پایان بررسی لایحه بودجه سال 1403 کل کشور گفت: براساس اصلاحیه قانون آیین نامه داخلی مجلس قانون بودجه از امسال به صورت دو بخشی تنظیم می‌شود یعنی ابتدا احکام بررسی و مصوب می‌شود در صورت تایید و تبدیل شدن به قانون براساس آن در بخش دوم جداول و ارقام بررسی خواهند شد.

طحان نظیف از موافقت شورای نگهبان با افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان خبر داد و گفت: بند مربوط به حقوق و دستمزد هم تأیید شد و مصوبه مجلس برای افزایش ۲۰ درصدی حقوق شاغلان و بازنشستگان برخلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از محل افزایش مالیات

در بند (س) تبصره (۶) ماده واحده آمده است: در سال ۱۴۰۳ نرخ مالیات بر ارزش‌افزوده موضوع ماده (۷) قانون مالیات بر ارزش‌افزوده مصوب سال ۱۴۰۰ به میزان یک واحد درصد افزایش می‌یابد.

و همچنین در بند س تبصره 6 موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان را داشتیم که از محل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده درنظر گرفته شده بود که این موضوع خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشده و از سوی شورای نگهبان تأیید شد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array