به گزارش ایران دکونومی، شرکت خودروسازی بی‌ام‌و (BMW) گزارش حاشیه سود اصلی خودرو در سال ۲۰۲۳ قبل از بهره و مالیات را ۹.۸ درصد گزارش کرد و همین امر موجب شد که سهام این شرکت ۲.۸ درصد کاهش یابد.

به اعتقاد تحلیلگران جی‌پی مورگان، هزینه‌های تحقیق و توسعه بالاتر، افزایش هزینه‌های تولید و همچنین سهم بالاتر خودروهای برقی موجب تاثیر بر حاشیه سود بی‌ام‌و شده است.

هزینه تحقیق و توسعه این شرکت خودروسازی آلمانی در سال گذشته میلادی شاهد افزایش ۱۳.۸ درصدی بوده و بالاترین سطح خود یعنی ۷.۵ میلیارد یورو (معادل ۸.۲ میلیارد دلار) رسیده، و دلیل آن تمرکز این شرکت بر برقی‌سازی و دیجیتالی‌سازی بیشتر وسایل نقلیه خود و رانندگی خودکار است.

درآمد گروه آن در سال ۲۰۲۳ با ۹ درصد افزایش به ۱۵۵ میلیارد یورو رسید، این درحالی‌ست که سود خالص سالانه شرکت خودروساز لوکس با بیش از یک سوم کاهش به ۱۲ میلیارد یورو رسیده است.

بنابر گزارش رویترز، بی‌ام‌و دلیل افزایش درآمد خود را فروش بالاتر مدل‌های خودروی برقی و رده بالای خودروهای الکتریکی اعلام کرده است. این شرکت خودروسازی در سال گذشته، یعنی ۲۰۲۳ میزان ۷۴ درصد بیشتر از سال قبل از آن (۲۰۲۲) خودروهای برقی تحویل داده و به سهم ۱۵ درصدی از فروش گروهی دست یافت.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array