به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شبکه بلاکچین سولانا (SOL) این روزهای بار دیگر در کانون توجه فعالان بازار کریپتو قرار گرفته است. روز گذشته گزارش شد که بیش از 75 درصد از تراکنش‌های صورت گرفته در این شبکه با مشکل مواجه می‌شوند. کاربران صرافی‌های غیرمتمرکز به ویژه آنهایی که از استخرهای صرافی رایدیوم (Raydium) استفاده می‌کردند، اولین کسانی بودند که به این مشکل پی بردند.

اکنون همزمان با افزایش معاملات در صرافی‌های غیرمتمرکز و شرایط تکنیکال چالش‌برانگیز، رمزارز SOL خود را در یک دوراهی حساس می‌بیند.

تراکنش ناموفق سولانا
تراکنش ناموفق در شبکه بلاکچین سولانا

چالش‌ها و ظرفیت عملیاتی سولانا

درخشش به عنوان یک بلاکچین مورد توجه برای میم کوین‌های جدید مبتنی بر سولانا، با افزایش فعالیت در این شبکه همراه شد. اما این امتیاز بدون اشکال نبود. افزایش شمار تراکنش‌های ناموفق در این شبکه نگرانی‌هایی را برای کاربران و توسعه‌دهندگان به دنبال داشت.

با وجود رسیدن به اوج 8.5 میلیون تراکنش در صرافی‌های غیرمتمرکز در روز 30 مارس، فعالیت شبکه از آن زمان تا روز 4 آوریل (16 فروردین) تا مرز 5.6 میلیون کاهش یافت که نشان‌دهنده محدودیت‌های عملیاتی احتمالی و ناامیدی فزاینده کاربران از ادامه فعالیت در این شبکه است.

معاملات روزانه صرافی‌های غیرمتمرکز در شبکه سولانا
تعداد معاملات روزانه صرافی‌های غیرمتمرکز در شبکه سولانا؛ منبع: Flipside

علاوه بر این، اندیکاتور شاخص میانگین حرکت جهت‌دار (Average Directional Index) یا به اختصار ADX در شبکه سولانا تصویر واضحی از قیمت آن ارائه می‌دهد. عدد فعلی این شاخص یعنی 36، نشان‌دهنده وجود یک روند نزولی ثابت است. این افزایش از عدد 9 به 36 در یک بازه زمانی کوتاه، قدرت رو به رشد روند نزولی موجود را نشان می‌دهد و احتمالاً زمینه را برای افت بیشتر قیمت فراهم می‌سازد.

پیش بینی قیمت سولانا (SOL)

در حال حاضر، سولانا در یک مقطع حساس قرار گرفته است. الگوهای تکنیکال اخیر، از جمله تشکیل صلیب مرگ، همراه با کاهش معاملات DEX و عدد  فعلی اندیکاتور ADX، تصویری نزولی از این ارز رمزپایه ترسیم می‌کند. مشکلات اخیر در پردازش تراکنش‌ها ظاهراً کاهش اعتماد کلی به این شبکه  را در پی داشته است. با این حال، اگر سولانا بتواند به طور موثر به این چالش‌های عملیاتی رسیدگی کند، شانس تغییر وضعیت وجود دارد.

نمودار قیمت سولانا
نمودار قیمت سولانا. منبع: TradingView

در حال حاضر، سولانا (SOL) با بیش از 8 درصد کاهش هفتگی با قیمت 179.88 دلار معامله می‌شود. معامله‌گران امیدوارند در صورت ادامه یافتن روند نزولی، حمایت موجود در میانگین 50 روزه قیمت در منطقه 152.46 دلار مانع از ریزش بیشتر قیمت شود. ولی ازدست رفتن این حمایت سقوط تا مرز 132 و یا 101 دلار را به دنبال خواهد داشت.

از سوی دیگر، رفع مشکلات فنی موجود می‌تواند راه را برای به چالش کشیدن سطوح مقاومت بالاتر هموار کند. در این صورت، سطوح 205 دلار یا حتی 210 دلار هدف بعدی قیمت این دارایی دیجیتال خواهند بود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: beincrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array