به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، جدیدترین نسخه بتای پیام‌رسان واتساپ دارای آپدیتی خواهد بود که امنیت کاربران را افزایش خواهد داد.
براساس جدیدترین داده‌های ثبت شده در نسخه بتای این اپلیکیشن، احتمالاً قابلیت قفل کردن چت‌ها (Chat Lock) بهبود و گسترش خواهد یافت. در نتیجه امکان قفل‌کردن چت‌ها در تمام دستگاه‌های لینک‌شده به حساب کاربری در دسترس کاربران این پیام‌رسان قرار خواهد گرفت.

آپدیت واتساپ

اعمال سراسری قفل چت‌های واتساپ در تمام دستگاه‌های متصل

قابلیت قفل کردن چت‌ها که در ماه می 2023 (اردی‌بهشت 1402) به کاربران معرفی شده بود؛ ابزار کاربردی و مفیدی برای افزایش امنیت تجربه کاربری به‌حساب می‌آید. با این وجود، از سال گذشته تاکنون امکان هماهنگی این ابزار با قابلیت اتصال و لینک کردن دستگاه‌های کاربری به یکدیگر وجود نداشت.
واتساپ در آپریل سال 2023 (فروردین 1402) یعنی تنها 1 ماه قبل از رونمایی از قفل کردن چت‌ها، قابلیت لینک کردن دستگاه‌های مختلف به یک حساب کاربری واحد را در دسترس کاربران قرار داده بود.

اما حالا به‌نظر می‌رسد در اوایل سال 2024 بالاخره این دو قابلیت کاربردی به‌صورت موازی و متصل به یکدیگر در جدیدترین نسخه بتای واتساپ در حال گذراندن مراحل آزمایشی هستند و ممکن است در ماه‌های آینده به‌صورت عمومی منتشر شوند.

درحال حاضر، زمانی که کاربران قابلیت “قفل کردن چت‌ها” را فعال کنند؛ چت‌های قفل‌شده واتساپ در یک تب جداگانه و اختصاصی به‌نام “Locked chats” نمایش داده خواهند شد. تا این لحظه این تغییر امنیتی به‌صورت یکپارچه و اتوماتیک در دیگر دستگاه‌های لینک‌شده به همان حساب کاربری اعمال نمی‌شد و همان چت به‌صورت معمول در تب مکالمات نمایش داده می‌شد.

اما وبسایت WABetaInfo با پست جدید خود ادعا می‌کند که متا در حال بهبود و ارتقای این قابلیت است و قصد دارد آن را با قابلیت دستگاه‌های لینک‌شده واتساپ هماهنگ سازد. در نسخه بتای v.2.24.8.4 این پیام‌رسان شواهدی از گسترش این قابلیت مشاهده می‌شود.

با فعال‌سازی این قابلیت، چت‌های قفل‌‌شده تنها به کمک یک کد اختصاصی در گوشی و دیگر دستگاه‌های لینک‌شده به حساب کاربری باز خواهند شد. این کد از طریق دستگاه اصلی و از بخش تنظیمات چت‌های قفل‌شده ایجاد می‌شود.
احتمالاً استفاده از یک کد اختصاصی برای دسترسی به این بخش از واتساپ، راه جایگزینی برای عدم استفاده و ذخیره دیگر راه‌های دسترسی مانند پین، و یا روش‌های بیومتریکی مانند اسکن چهره و یا اثر انگشت در دستگاه‌های جانبی می‌باشد.

شایان ذکر است که این قابلیت هنوز در دست توسعه قرار دارد و طبق معمول ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا کمپانی متا آن را به‌عنوان یک آپدیت جدید در واتساپ معرفی کند.

منبع: 9to5Google

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array