به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی و براساس گفته‌های اخیر ایلان ماسک، درآمد کمپانی توییتر از بخش تبلیغات شاهد افت 50 درصدی بوده است.

به ادعای ماسک، هنوز هم هزینه‌های کمپانی توییتر بسیار بیشتر از سطح درآمد آن است. در ساعات اولیه صبح دیروز، این بیلیونر با انتشار توییتی نوشته بود که جریان نقدینگی این کمپانی هنوز در حال سپری کردن سیر منفی است و دلیل آن نیز بسیار ساده است: نصف شدن درآمد بخش تبلیغاتی و بار بسیار سنگین وام و بدهی‌های مالی.

او در این باره نوشت: “قبل از دستیابی به هرگونه امکانات دیگری، باید به جریان مثبت نقدینگی دست یابیم.”

تبلیغات

تبلیغات در توییتر، نجات‌بخش یا نابودکننده؟

این اخبار ناگوار همزمان با آغاز روند پرداختی‌های توییتر به کاربران توییتر بلو بابت نمایش آگهی‌های تبلیغاتی است. البته ماسک و یاکارینو، درست در بحبوحه رونمایی متا از پلتفرم جدید Threads و رکوردشکنی جذب بیش از 100 میلیون کاربر جدید در عرض یک هفته، ادعا کرده بودند که توییتر پرمصرف‌ترین روزهای تاریخ فعالیت خود را پشت‌سر گذاشته است

همچنین مدتی پیش ماسک نوید بازگشت آژانس‌های تبلیغاتی به این پلتفرم را داده بود و گفته بود اوضاع مالی در حال بهبود است. هرچند این اخبار ضدونقیض و روند توییتر کاملاً با هم در تضاد هستند! درحالی‌که توییتر درحال حفظ ظاهر در برابر رقبای خود است، اختلافات میان این پلتفرم و متا هنوز ادامه دارد و حتی ایلان ماسک از زاکربرگ به اتهام دزدی شکایت کرده است!

براساس داده‌های آماری وبسایت تحلیلی Sensor Tower، میزان هزینه آژانس‌های تبلیغاتی در توییتر با افت 89% به 7.6 میلیون دلار رسیده است. همچنین توییتر موظف است سالانه حدود 1.5 میلیارد دلار بابت بدهی شرکت از معامله ایلان ماسک هزینه بپردازد.

منبع: engadget

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array