به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی متا در اوایل ماه میلادی گذشته (جولای) پس از مدت‌ها انتظار پلتفرم رقیب توییتر سابق (X فعلی!) یعنی Threads را در اختیار مخطبان خود قرار داد. با اینکه این شبکه اجتماعی توانست رکورد استثنایی جذب بیش از 100 میلیون کاربر در کمتر از 5 روز را به‌دست آورد؛ اما بخش اعظم این کاربران تمایلی به ادامه فعالیت در این پلتفرم نداشتند.

این پلتفرم که از روز پنجم جولای آغاز به‌کار کرد، موفق شده بود تنها دو روز بعد و در هفتم جولای به بیش از 44 میلیون کاربر فعال روزانه دست یابد.
این شبکه اجتماعی درحالی‌ ماه جولای را به پایان رساند که نرخ کاربران فعال روزانه آن به تنها 8 میلیون کاربر در روز رسیده بود؛ یعنی بیش از 80% افت شدید.

هرچند زاکربرگ در سخنان اخیر خود ادعا کرده که او و تیمش انتظار چنین نتایجی را داشته‌اند و درحال توسعه قابلیت‌ها و امکاناتی جدید برای جذب مجدد کاربران هستند. به‌نظر می‌رسد مؤسس کمپانی متا در قبال آینده Threads بسیار خوش‌بین است!

Threads

سیر نزولی Threads یک ماه پس از انتشار

داده‌های اخیر وبسایت تحلیلی Sensor Tower حاکی از آن هستند که پس از یک ماه از عرضه رسمی رقیب X (توییتر سابق) وضعیت تعامل کاربران آن در چه شرایط اسفناکی است.
نرخ مربوط به کاربران فعال روزانه Threads با افت شدید 82% مواجه شده و از 44 میلیون کاربر به تنها 8 میلیون کاربر فعال روزانه رسیده است؛ هرچند این آمار اخیر تنها عملکرد ضعیف و نزولی متا و پلتفرم Threads در این مدت نبوده است.

پنج‌شنبه هفته گذشته، مارک زاکربرگ در جلسه‌ای به کارمندان خود اقرار کرده بود که Threads از زمان رونمایی و آغاز‌به‌کار بیش از نیمی از کاربران خود را از دست داده است.

براساس تحلیل کارشناسان وبسایت Sensor Tower، پلتفرم Threads هنوز جای کار بسیاری برای جلب توجه کاربران و ترغیب آنها به فعالیت در این شبکه اجتماعی دارد.
از ویژگی‌های مهم و پرطرفداری که جای خالی آنها در Threads حس می‌شود می‌توان به قابلیت ارسال پیام‌ خصوصی (DM) و محتواهای تولید شده توسط افراد محبوب اشاره کرد.

نظرات آدام موسری، رئیس اینستاگرام نیز شباهت بسیاری به زاکربرگ دارد. او در تاریخ 11 جولای اعلام کرده بود که اعضای تیم او در حال توسعه “ویژگی‌های کلیدی” و مهمی مانند قابلیت ویرایش پست‌ها و یا صفحه اصلی‌ای که تنها پست‌های اکانت‌هایی که کاربران آنها را دنبال می‌کنند نشان دهد، می‌باشند.

از آن زمان تعدادی ویژگی و قابلیت جدید به Threads افزوده شده است، اما هم کاربران و هم کارشناسان معتقدند متا هنوز راه طولانی‌ای برای طی کردن دارد.

منبع: businessinsider

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array