به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمی پس از برگزاری رویداد Apple Event 2023 و رونمایی از سری جدید آیفون 15، مدیرعامل کمپانی اپل، تیم کوک، با شبکه CBS به مصاحبه نشست.
در این مصاحبه، مدیرعامل این غول تکنولوژی درباره اهداف محیط‌زیستی کمپانی اپل، سرمایه‌گذاری در تگزاس و ادامه استفاده از توییتر صحبت کرد.

توییتر

صحبت‌های تیم کوک درباره توییتر (X)

کمپانی اپل به دلیل اینکه تصمیم گرفته همچنان از شبکه اجتماعی توییتر (که الان با نام X شناخته می‌شود) استفاده کند؛ مورد انتقاد بسیاری از افراد قرار گرفته است. علاوه بر فعالیت مستمر، اپل همچنان سرمایه‌گذاری سنگینی برای تبلیغات در این پلتفرم انجام می‌دهد.

یکی از کارشناسان در اوایل ماه میلادی جاری به اپل پیشنهاد داده بود که “بهتر است در تصمیم خود تجدیدنظر کند”!

تیم کوک در پاسخ به سؤال “آیا بهتر نیست اپل تبلیغات خود را در توییتر متوقف کند؟”، واکنش مناسبی نشان داد.
او سعی کردن دلایل ادامه فعالیت اپل در این پلتفرم جنجالی را در این مصاحبه توضیح داده و درباره این تصمیم کمی شفاف‌سازی کند.

کوک در این باره گفت: “این سؤال، سؤالی است که ما همیشه از خود می‌پرسیم. به‌صورت کلی و به نظر من، توییتر دارایی ارزشمندی است. من از ایده استقبال می‌کنم که فضایی اختصاصی برای گفتگوی سازنده وجود داشته باشد. توییتر مانند یک میدان اصلی برای تبادل اطلاعات و اظهارنظر است. البته مواردی در توییتر هست که اصلاً آنها را دوست ندارم”.

مدتی پیش موج شدید شکایاتی علیه X ایجاد شده بود و عده‌ای این شبکه اجتماعی را “یهود ستیز” خوانده بودند. تیم کوک در پاسخ به سؤالات مربوطه مجری این مصاحبه گفت که هیچ توجیهی برای “یهود ستیزی” وجود ندارد و اپل مکرراً درحال بررسی شرایط X و صلاحیت آن برای ادامه فعالیت این کمپانی بزرگ است.

اپل

سرمایه‌گذاری اپل در تگزاس

مجری این مصاحبه همچنین درباره برنامه‌های آینده کمپانی اپل در تگزاس و گسترش فعالیت این غول تکنولوژی به این ایالت پرسید. تگزاس قوانین شدیدی را علیه برخی باورها و گرایش‌ها وضع کرده و از تیم کوک خواسته شد که درباره ادامه فعالیت در این ایالت سختگیر توضیحاتی ارائه دهد.

مجری به تیم کوک گفت: “آخرین باری که با یکدیگر صحبت کردیم، خاطرم هست که شما باور داشتید ‘باید با همه افراد با عزت و احترام رفتار شود و درنهایت تمامی راه‌ها به برابری ختم خواهد شد’. الان که کمپانی اپل در حال توسعه زیرساخت‌های خود به ایالتی‌ست که همه این باورها را زیر پا گذاشته و نقض کرده است؛ مردم باید چه احساسی داشته باشند؟!”

تیم کوک در پاسخ به این سؤال گفت: “همیشه مکان‌هایی وجود خواهند داشت، مکان‌هایی ما در آنها فعالیت می‌کنیم و یا محصولات خود را به‌فروش می‌رسانیم، که قوانین آنجا با طرز فکر ما درباره یک مسئله خاص متفاوت است. من به شما اطمینان‌خاطر می‌دهم که ما در اپل با همه با مساوات برخورد می‌کنیم و با همه افراد با عزت و احترامی درخور رفتار خواهیم کرد. ما در اپل به ‘بخشی از جامعه بودن’ باور داریم و همیشه خواهان اعمال تغییرات مثبت هستیم.”

اپل واچ

اهداف محیط‌زیستی اپل

یکی از مهم‌ترین تم‌های رویداد “Wonderlust” امسال و رونمایی از محصولات جدید اپل، تأکید بر “به صفر رساندن ردپای آلاینده‌های کربنی تا سال 2030” بوده است.

کوک در این باره گفت اپل امیدوار است با ارائه چنین محصولاتی، مسیر دسترسی به یک آینده پاک‌تر و سالم‌تر را هموار کند.

همچنین مدیرعامل اپل در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به سؤال “آیا فرایند تولید هدست Vision Pro دچار مشکل شده است یا خیر”، پاسخ منفی داد و گفت همه‌چیز طبق برنامه پیش می‌رود و او مکرراً درحال استفاده و آزمایش این هدست است. البته به گفته او پیچیدگی‌های تولید این محصول بسیار فراتر از گوشی‌های آیفون‌ بوده است.

منبع: 9to5mac

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array