به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، اداره رفتار مالی (FCA)، نهاد تنظیم‌کننده بازارهای مالی بریتانیا، به تازگی نام چندین صرافی ارزهای دیجیتال را به لیست هشدار شرکت‌های غیرمجاز خود اضافه کرده است که مشتریان «باید از آنها اجتناب کنند».

اکنون در مجموع 143 شرکت جدید از جمله صرافی‌های بزرگی مثل کوکوین (KuCoin) و HTX (متعلق به هیوبی) به این لیست هشدار اضافه شدند. نکته شایان توجه این است که در این لیست اخطار به جز این جمله که “شما باید از معامله با این شرکت خودداری کنید”، اطلاعات بیشتری به چشم نمی‌خورد.

صرافی ها درلیست هشدار FCA

در بریتانیا، شرکت‌هایی که مجاز به «انجام فعالیت‌ در حوزه دارایی‌های رمزارزی» هستند یا باید در FCA ثبت شده باشند یا برای فعالیت موقت، مجوز دریافت کرده باشند. در ماه جولای، جیسون پروبین (ayson Probin)، مدیر تبلیغات مالی ارزهای دیجیتال در اداره رفتار مالی (FCA) بریتانیا، در وبلاگ شخصی خود در لینکدین اعلام کرد که عدم رعایت این قانون می‌تواند منجر به اتهامات قضایی علیه این شرکت‌ها شود:

«ما علیه افراد یا شرکت‌هایی که خدمات رمزارزی خود را به طور غیرقانونی برای مصرف کنندگان بریتانیایی تبلیغ می‌کنند، با جدیت برخورد خواهیم کرد. این روند ممکن است شامل اقدامات اجرایی و قرار دادن نام شرکت‌ یا صرافی در لیست هشدار ما به منظور حذف وب‌سایت‌ها، حساب‌های رسانه‌های اجتماعی، اپلیکیشن‌ها و سایر تبلیغاتی باشد که قانون مورد نظر را نقض می‌کنند.»

در ماه آگوست، این رگولاتور مالی فاش کرد که این نهاد از سال 2020 تاکنون 291 درخواست برای ثبت نام دریافت کرده و تنها 38 مورد از آنها (تنها حدود 13 درصد) را تایید کرده است. در زمان انتشار این مطلب، فهرست FCA از ارائه دهندگان ثبت شده خدمات رمزارزی شامل 42 نهاد ازجمله جمینای، بیت‌استمپ و ریولت است.

در همین حال، به تازگی شاهد بودیم که پلتفرم پرداخت‌های فرامرزی پی پال تراکنش‌های رمزارزی خود را برای مشتریان بریتانیایی متوقف کرده است تا بفهمد چگونه باید با الزامات FCA مطابقت داشته باشد. صرافی ارزهای دیجیتال بای‌بیت (Bybit) که مقر اصلی آن در دبی است نیز در اواخر سپتامبر به دلیل “تغییرات قانونی” کلیه خدمات خود در بریتانیا را به حالت تعلیق درآورد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array