به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، هیئت ثبات مالی (FSB)، صندوق بین‌المللی پول (IMF) و بانک تسویه‌های بین‌المللی (BIS) مقالات و توصیه‌هایی را ارائه خواهند کرد که استانداردهایی را برای چارچوب نظارتی جهانی ارزهای دیجیتال، که در 25 فوریه (6 اسفند) اعلام شد، ارائه خواهند کرد. اقتصادهای جهان مجموعاً به عنوان G20 شناخته می‌شوند.

بر اساس سندی که نتایج نشست با وزرای دارایی و رؤسای بانک مرکزی را خلاصه می‌کند، FSB تا جولای 2023 (تیر 1402) توصیه‌هایی درباره مقررات، نظارت بر استیبل کوین‌های جهانی، فعالیت‌های دارایی‌های رمزارزی و بازارها منتشر خواهد کرد.

نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی هند در نشست FMCBG در بنگالورو. منبع: وزارت مالیه

دستورالعمل بعدی برای سپتامبر 2023 (شهریور 1402) انتظار می‌رود زمانی که FSB و IMF به طور مشترک باید “یک مقاله ترکیبی که دیدگاه‌های اقتصاد کلان و نظارتی دارایی‌های کریپتو را یکپارچه می‌کند” ارائه دهند. در همان ماه، صندوق بین‌المللی پول همچنین گزارشی درباره «پیامدهای مالی کلان بالقوه پذیرش گسترده» ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) منتشر خواهد کرد. بر اساس بیانیه G20:

“ما مشتاقانه منتظر سند ترکیبی IMF-FSB هستیم که با در نظر گرفتن دیدگاه‌های کلان اقتصادی و نظارتی، از جمله طیف کاملی از خطرات ناشی از دارایی‌های رمزارزی، از یک رویکرد سیاستی هماهنگ و جامع در مورد دارایی‌های رمزارزی حمایت می‌کند.”

BIS همچنین گزارشی در مورد مسائل تحلیلی و مفهومی و استراتژی‌های کاهش خطر احتمالی مربوط به دارایی‌های کریپتو ارائه خواهد کرد. مهلت این گزارش در سند ذکر نشده است. کارگروه مالی G20 همچنین به استفاده از دارایی‌های رمزارزی برای تأمین مالی فعالیت‌های تروریستی خواهد پرداخت.

این اعلامیه پس از دو روز نشست رسمی در بنگالورو (Bengaluru)، هند اعلام شد. به گزارش کوین تلگراف، در اولین نشست مالی تحت ریاست هند، این گروه به ثبات مالی کلیدی و اولویت‌های نظارتی برای دارایی‌های دیجیتال پرداخت.

در طول این رویداد، جانت یلن (Janet Yellen)، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده گفت که ایجاد یک چارچوب نظارتی قوی برای فعالیت‌های مرتبط با رمزارز بسیار مهم است. او همچنین خاطرنشان کرد که این کشور «منع کامل فعالیت‌های رمزارزی» را پیشنهاد نمی‌کند. کریستالینا جورجیوا (Kristalina Georgieva)، مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول، در حاشیه این رویداد به خبرنگاران اظهار داشت که ممنوعیت رمزارزی باید یک گزینه برای کشورهای G20 باشد.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array