به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، آمارها نشان می‌دهد که 70 درصد از خانواده‌های ثروتمند، ثروت خود را در نسل بعدی از دست می‌دهند و این میزان در نسل سوم به 90 درصد می‌رسد.

83 درصد از سرمایه‌گذاران نگران انتقال بدون مشکل دارایی‌ها هستند، اما تنها 40 درصد گفته‌اند که در مورد خواسته‌هایشان با ورثه صحبت کرده‌اند. به طور کلی سرمایه گذاران تمایل دارند که انتقال میراث آنها به آرامی انجام شود، اما برنامه ریزی ناکافی و عدم ارتباط کافی، نه تنها می‌تواند پرهزینه باشد، بلکه منجر به درگیری خانوادگی نیز می‌شود. با تداوم نرخ‌های بهره بالاتر و نگرانی‌های تورمی، توزیع مناسب ثروت نسل‌ها سپری در برابر افزایش هزینه‌های زندگی است.

ثروت نسلی چیست؟

ثروت نسلی اساساً هر نوع دارایی است که از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود. این دارایی ممکن است پول نقد، صندوق‌های سرمایه گذاری، سهام و اوراق قرضه، املاک و مستغلات یا حتی مشاغل باشد. پیش‌بینی می‌شود که طی دو دهه آینده بیش از ۸۰ تریلیون دلار از نسل‌های امروزی به فرزندان و سایر وارثان آنها منتقل شود، اما ثروت چند نسلی در کل برابر نیست.

آخرین نظرسنجی ها حاکی از آن است که ثروت خانواده معمولی سفیدپوست هشت برابر خانواده معمولی سیاه پوست و پنج برابر خانواده معمولی اسپانیایی تبار است. خانواده‌های ثروتمندتر کمتر دچار بدهی می‌شوند. آنها مسیر ساده‌تری را برای مالکیت خانه سپری کرده و احتمالاً سرمایه بیشتری برای ادامه رشد ثروت خود از طریق تجارت و سرمایه گذاری دارند.

چالش‌های ایجاد ثروت نسلی چیست؟

عوامل متعددی در این میان وجود دارد که افراد در سطوح درآمد، نژاد، جنسیت و سن با آن‌ها مواجه هستند. عواملی که تولید و انتقال ثروت از نسلی به نسل دیگر را دشوارتر یا در برخی موارد آسان‌تر می‌سازد.

سطوح مختلف سواد مالی

تولید ثروت و حفظ آن به سطح معینی از درک نیاز دارد که هر مصرف کننده‌ای آن را ندارد. اگر استراتژی داشته باشید، انتخاب‌های پولی روزمره می‌تواند در بلندمدت به ثروت تبدیل شود. از انتخاب ترکیب مناسبی از دارایی‌ها در سبد سرمایه‌گذاری‌، تا درک اینکه از چه نوع وسایل پس‌اندازی برای پس‌انداز شخصی‌تان استفاده کنید یا چگونه کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید، هر نوع دانشی می‌تواند تفاوت ایجاد کند.

شکاف دستمزد قابل توجه

تفاوت در دستمزد بین گروه‌های نژادی مختلف، در توانایی هر نسل برای تولید ثروت کافی جهت انتقال به نسل بعدی نقش دارد. طبق آخرین آمار وزارت کار، کارگران سیاهپوست به ازای هر 1.00 دلاری که یک کارگر سفیدپوست به دست می آورد 0.76 دلار درآمد دارند. کارگران اسپانیایی تبار، سرخپوستان بومی آمریکا، اقیانوسیه و کارگران چند نژادی به ترتیب 0.73، 0.77، 0.81 و 1.12 دلار درآمد دارند.

برنامه های نامشخص یا مبهم برای انتقال ثروت

بسیاری از خانواده‌ها از گفتگو در مورد اینکه وقتی یکی از اعضای خانواده بیمار می‌شود یا فوت می‌کند سرنوشت دارایی‌های او چه می‌شود، اجتناب می‌کنند. گفت و گو را با عزیزان و وارثان خود درباره پول شروع کنید. گامی رو به جلو برای رسیدن به این هدف، برنامه ریزی جلسات خانوادگی منظم به صورت فصلی یا شش ماهه است. «پیوستگی جلسات فرصتی برای ارتباط مجدد و به اشتراک گذاشتن دیدگاه خانواده برای آینده فراهم می‌کند. گفتگوها همچنین به نسل بعدی کمک می‌کند تا مسائل مالی را بیاموزند و درک کنند.»

استراتژی خلق ثروت و انتقال آن به نسل بعد

3 راه برای تولید و محافظت از ثروت نسلی

مسیر شما برای تولید ثروتی که بیش از یک یا دو نسل طول می‌کشد، با دیگران متفاوت به نظر می‌رسد، با این حال استراتژی‌های خاصی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای پیشرفت خود استفاده کنید.

سرمایه گذاری

سرمایه‌گذاری کلیدی باعث می‌شود پول برای شما کار کند و در طول زمان رشد کند. حتی اگر پول زیادی برای سرمایه‌گذاری ندارید، شروع کردن با چند دلار می‌تواند در طول زمان به میزان قابل توجهی دارایی را افزایش و همان پولی شود که می‌توانید آن را به فرزندان یا وارثان خود بدهید. بر اساس آمارها، حتی در میان خانواده‌های کم درآمد، از هر پنج نفر یک نفر دارایی در بازار سهام دارد.

سرمایه گذاری فقط به سهام و اوراق قرضه محدود نمی‌شود. سرمایه گذاری در املاک و مستغلات می‌تواند راه موثر دیگری برای تولید و انتقال آسان ثروت باشد. املاکی که به خوبی نگهداری می‌شوند و در مناطق با تقاضای بالا هستند، در طول زمان ارزش خود را افزایش داده و تبدیل به سرمایه‌های خوبی می‌شوند.

چندین منبع درآمد داشته باشید

با افزایش تورم، بسیاری از مردم به دنبال راه‌های اضافی برای کسب درآمد هستند. پس‌انداز و سرمایه گذاری برای آینده خود و کسانی که بعد از شما خواهند آمد، به این معنی است که بودجه کافی برای پوشش هزینه‌های خود در زمان حال داشته باشید.

استراتژی داشته باشید

تمرکز بر کوتاه مدت ممکن است برای شما و عزیزانتان هزینه‌های سنگینی داشته باشد. صرف نظر از اینکه اکنون چه چیز دارید یا فکر می‌کنید آینده چه خواهد بود، داشتن اسناد و مدارکی که انتقال بی دردسر هر دارایی را تضمین می‌کند، از ثروتی که کسب کرده‌اید محافظت و به نسل بعدی پایه‌ای برای شروع می‌دهد.

اگر نگران این هستید که فرزندتان مهارت لازم برای سرمایه‌گذاری عاقلانه را نداشته باشد، می‌توانید یک فرد معتمد و حرفه‌ای را انتخاب کنید تا این مسئولیت را برعهده بگیرد.

منبع: fortune

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array