به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از بلومبرگ، استاندارد چارترد (Standard Chartered) به تازگی پیش‌بینی کرده است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) آماده است تا صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات اتریوم (ETH) را در ماه می تأیید کند. به عقیده این بانک انتظار می‌رود این اقدام تاثیر قابل‌توجهی بر ارزش بازار اتریوم داشته باشد، به طوری که قیمت دومین رمزارز بزرگ بازار تا روز 23 ماه می (3 خرداد 1403) یعنی موعد مقرر برای تعیین تکلیف ETF شرکت‌های ون‌اِک (VanEck) و Ark 21Shares به مرز 4000 دلار برسد.

دیدگاه تحلیلگران درباره ETF اسپات اتریوم

علیرغم چشم‌انداز خوش‌بینانه شرکت خدمات مالی و بانکداری چند ملیتی استاندارد چارترد، تصمیم قریب‌الوقوع کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در مورد ETFهای اسپات اتریوم با نظرات متفاوتی از سوی تحلیلگران مواجه شده است. برخی از کارشناسان حقوقی ازجمله جیک چروینسکی (Jake Chervinsky) و اسکات جانسون (Scott Johnsson) نسبت به نتیجه مثبت تضمین شده این رویداد ابراز تردید کرده‌اند.

چروینسکی بر این فرض اشتباه تاکید دارد که تصمیمات گذشته SEC در مورد ETF بیت کوین می‌تواند به طور خودکار در مورد اتریوم نیز تعبیر گردد. جانسون نیز ضمن اشاره به موانع نظارتی بالقوه استدلال می‌کند که احتمالاً کمیسیون در یک دوره زمانی 2.5 ساله خواستار نوعی همبستگی ثابت میان این دو محصول خواهد بود.

این دیدگاه متفاوت از سوی سایر فعالان این صنعت نیز تکرار شده است؛ برای مثال جی پی مورگان (JPMorgan) به دلیل وجود موارد عدم قطعیت قانونی، شانس تایید این محصول را با نگاهی محافظه‌کارانه در حدود 50٪ در نظر می‌گیرد، در حالی که اریک بالچوناس، تحلیلگر ارشد بلومبرگ اینتلیجنس (Bloomberg Intelligence) شانس تایید صندوق‌های قابل معامله در بورس اسپات اتریوم را با دیدگاهی خوش‌بینانه‌تر حدود 70٪ پیش‌بینی می‌کند.

نمودار روزانه اتریوم
نمودار روزانه اتریوم

گفتنی است که پرایس اکشن مثبت اتریوم در حال حاضر، قیمت این دارایی دیجیتال را به مرز 2 هزار و 341 دلار و ارزش بازار آن را به حدود 281.38 میلیارد دلار نزدیک کرده است. حجم معاملات 24 ساعته اتر نیز با بیش از 11.50 درصد افزایش، اکنون در حدود 10.386 میلیارد دلار است. علی‌رغم این ارقام قوی، شاخص ترس و طمع اتریوم با امتیاز فعلی 54 نشان‌دهنده غلبه احساسات خنثی در بازار است. این امر بر رفتار محتاطانه سرمایه‌گذاران در مورد تصمیم SEC و تأثیر بالقوه آن بر ارزش اتریوم تأکید دارد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: u.today

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array