به گزارش ایران دکونومی، به گفته رضا الفت‌نسب، رئیس شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه اپلیکیشن (اپکس) حمایت از استارتاپ‌های کوچک علاوه بر تسهیلات صندوق نوآوری، از طرف نمایشگاه نیز متراژ کوچکتری ارائه می‌شود که شرکت‌ها بتوانند در نمایشگاه حضور پیدا کنند.

وی در خصوص لزوم برگزاری این نمایشگاه گفت: «وجود نمایشگاه تخصصی و برگزاری رویداد تخصصی در حوزه اپلیکیشن‌ها می‌تواند برای شرکت‌ها و استارتاپ‌ها مفید باشد، زیرا با نفوذ ضریب بالای آمار موبایل در کشور وجود نمایشگاهی ضروری به نظر می‌آید.»
الفت‌نسب پس از اشاره به وضعیت اینترنت کشور افزود: «این را می‌دانیم که اینترنت شرایط مناسبی ندارد، اما ما سعی می‌کنیم چراغ این حوزه را حتی به سختی روشن نگه داریم، به همین دلیل در این نمایشگاه علاوه‌بر اپلیکیشن‌ها و شرکت‌ها، نشست‌ها و برنامه‌های محتوایی متعددی داریم.»
او توضیح داد: «چالش‌های اپلیکیشن‌ها در حوزه رگولاتوری باید محل بحث باشد و ما درنظر داریم به‌عنوان برگزارکننده این نمایشگاه به اپلیکیشن‌ها در این راستا کمک کنیم. زیرا شرایط خاص سیاسی و اقتصادی کشور در مرحله گذر است.»

چرا نمایشگاه اپلیکیشن؟

الفت‌نسب، مهاجرت نیروی انسانی و کمبود آن در کشور را از اصلی‌ترین مسائلی نامید که نیاز است حاکمیت برای آن فکری کند.
علی معین، رئیس ستاد اجرای نمایشگاه با اشاره به اینکه این نمایشگاه به اپلیکیشن‌ها هویت می‌بخشد، گفت: «نمایشگاه مهم‌ترین عاملی است که به یک حوزه هویت مستقل می‌بخشد. همچنین با وجود بیش از ١۴٠ میلیون خط تلفن همراه در کشور و متعدد بودن اپلیکیشن‌ها برگزاری این نمایشگاه ضروری است.»

او همچنین ذکر کرد که طی سه سال گذشته تصمیم برگزاری این نمایشگاه را داشتند که در ابتدا به دلیل پاندمی کرونا و سپس مشکلات اینترنت نتوانستند نمایشگاه را برگزار کنند.

معین تشریح کرد: «برای شرکت‌ استارت‌اپ‌های کوچک شرایطی در نظر گرفته شده است تا آنها هم بتوانند در نمایشگاه شرکت کنند. با صندوق نوآوری توافق کردیم تا سقف ۶۰ میلیون تومان به شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلات داده می‌شود. حداقل متراژ غرفه‌ها ۱۲ متر با متری ۷۱۱ هزار تومان است که ما به بعضی از شرکت‌ها تا ۶ متر هم اختصاص داده‌ایم.»

تا الان ٣٢ شرکت ثبت نام کرده‌اند. علاوه بر غرفه‌ برای محتواسازی هم پنل و نشست‌هایی تدارک دیده شده است.
این نمایشگاه از دوم تا پنجم بهمن ۱۴۰۲ در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array