به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بزرگترین بانک فدرال آلمان با نام لاندس‌بانک بادن-وورتمبرگ (Landesbank Baden-Württemberg) اعلام کرده است که در نیمه دوم سال 2024 از سرویس خدمات حضانتی ارزهای دیجیتال خود رونمایی خواهد نمود. این بانک با همکاری صرافی ارزهای دیجیتال اتریشی بیت پاندا (Bitpanda)، خدمات نگهداری رمزارزها را به مشتریان نهادی خود ارائه خواهد کرد.

یورگن هارنگل (Jürgen Harengel)، مدیر عامل بانکداری شرکتی در لاندس‌بانک بادن-وورتمبرگ به بلومبرگ گفت: بانک فدرال آلمان به خوبی افزایش تقاضای شرکت‌ها برای نگهداری دارایی‌های دیجیتال را درک کرده است، لذا از راه‌حل نهادی نگهداری رمزارزهای بیت پاندا برای ارائه سرویس حضانتی خود استفاده خواهد کرد. بر اساس آنچه در صفحه اصلی وب‌سایت بیت پاندا آمده است، Bitpanda Custody یک پلتفرم حضانت ارزهای رمزنگاری با قابلیت‌های امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) است که در اداره رفتار مالی بریتانیا (FCA) ثبت شده است.

پیشینه خدمات حضانت ارزهای دیجیتال در آلمان

لاندس‌بانک بادن-وورتمبرگ تنها بانک آلمانی نیست که خدمات رمزارزی را در دست بررسی دارد. همانطور که قبلاً نیز در گزارش‌ها گفتیم، دویچه بانک آلمان از ماه سپتامبر 2023 مشغول کار بر روی ارائه خدمات حضانتی دارایی‌های دیجیتال است و برای رسیدن به این هدف از خدمات استارتاپ رمزارزی سوئیسی Taurus بهره می‌برد.

خدمات حضانتی رمزارزها در بانک فدرال آلمان

در ماه فوریه، بانک DZ، دومین بانک بزرگ آلمان، از برنامه‌های خود برای راه‌اندازی آزمایشی پلتفرم معاملات ارزهای دیجیتال در اواخر سال 2024 خبر داد. این بانک، پلتفرم حضانت دارایی‌های دیجیتال خود را در ماه نوامبر 2023 رونمایی کرد.

بانک‌ها در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا در حال آماده‌سازی یک چارچوب نظارتی برای بازار دارایی‌های رمزنگاری‌شده (MiCA) هستند که در دسامبر ۲۰۲۴ به‌عنوان اولین چارچوب قانونی جامع برای صنعت کریپتو به‌طور کامل به مرحله اجرا در خواهد آمد.

ویارا ساووا، مدیر ارشد سیاست‌گذاری در بنیاد ابتکارعمل ارز دیجیتال اروپا، به کوین تلگراف گفته است: صرافی‌های رمزارزی از پایان سال 2024 به نهادهای کاملاً نظارتی تبدیل خواهند شد. صرافی‌های رمزارزی نوعی CASP تحت نظارت MiCA هستند که تا دسامبر 2024 به طور کامل قانون‌مند خواهند شد.

«دومین بسته مشاوره که قرار است تا پایان آوریل به تصویب برسد مشخص می‌کند که صرافی‌ها و سایر CASPها چگونه می‌توانند از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا بدون داشتن مجوز به شهروندان اتحادیه اروپا خدمات ارائه دهند و این خدمات باید به چه شکل در اروپا به بازار عرضه شوند. نتایج این مشاوره برای پیاده‌سازی MiCA در ماه دسامبر بسیار حائز اهمیت خواهد بود.»

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array