به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، به‌نظر می‌رسد پلتفرم X در نمایش دادن پست‌های قدیمی شامل تصاویر و یا هایپرلینک‌ها (تبدیل شده توسط ابزار کوتاه‌کننده URL توییتر)، دچار مشکلاتی شده است.

هنوز مشخص نیست که این اختلال دقیقاً از چه زمانی اتفاق افتاده است، اما برخی از کاربران از روز شنبه متوجه بروز این مشکل شده بودند.

به‌نظر می‌رسد این اختلال بر توییت‌های ارسال شده از دسامبر 2014 به قبل اثر مخرب خود را به‌جای گذاشته باشد. هیچ‌کدام از محتواهای ویدیویی پست‌شده در این پلتفرم آسیب ندیده‌اند.
همچنین شایان ذکر است که پشتیبانی داخلی از تصاویر از سال 2011 و پشتیبانی داخلی از ویدیوها از سال 2016 به این پلتفرم افزوده شده بودند.

اما لینک‌های ارجاع‌دهنده به دیگر وبسایت‌ها (مانند یوتیوب) دیگر قابل دسترسی نیستند و تنها شامل عبارت t.co و آدرس URLای است که دیگر کاربردی ندارند.

اختلال

اختلال X به آرشیو 2014 به قبل آسیب زد

در روز شنبه بعدازظهر، یکی از معروف‌ترین سلفی‌های تاریخ قربانی اختلال اخیر پلتفرم X شد. سلفی الن دی‌جنرس و جمعی از هنرمندان حاضر در مراسم اسکار سال 2014 که درنهایت تبدیل به یکی از مشهورترین توییت‌ها در جهان شد.
این سلفی با بیش از 2 میلیون بار به‌اشتراک‌گذاشته شدن و کسب 2 میلیون لایک، توانست توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند.

اختلال

هنوز شخص ایلان ماسک و یا لیندا یاکارینو درباره علت بروز این اختلال به‌طور رسمی اظهارنظری نکرده‌اند، اما پس از گذشت مدت کوتاهی، این سلفی معروف مجدداً در پلتفرم X قرار گرفت.

با اینکه این احتمال همیشه وجود دارد که این “اختلال” به‌نحوی تصمیم شخصی ماسک برای کاهش هزینه‌های درون‌سازمانی است؛ اما با توجه به اینکه خودِ محتوای این توییت‌های تحت‌تأثیر قرار گرفته کاملاً از بین نرفته‌ است، ممکن است این مشکل صرفاً یک باگ ساختاری باشد.

پس از تصاحب کمپانی توییتر توسط ایلان ماسک در پاییز سال 2022، روند تعدیل نیروی گسترده و اقدامات جنجال‌برانگیزی مانند پولی کردن قابلیت‌هایی که پیش از این رایگان بودند و یا ری‌برندیگ توییتر به X؛ این “باگ‌های ساختاری” مکرراً خود به کاربران نشان داده‌اند!

اختلال

همچنین حداقل یکی دیگر از تصاویر معروفی که از این اختلال جان سالم به‌در برده‌اند، تصویر باراک اوباما پس از برنده شدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال 2012 است.

جالب اینجاست که ایلان ماسک نسخه نقاشی‌شده هردوی این تصاویر را در حراج بزرگ توییتر برای فروش گذاشته است!

به‌نظر می‌رسد زمان‌بندی اختلال به‌وجود آمده در پست‌های شامل تصاویر و هایپرلینک‌ها، مربوط به تغییرات زیرساختی توییتر در سال 2016 باشد.
این کمپانی با افزودن قابلیتی جانبی سعی در بهبود تجربه کاربری مخاطبان خود داشت. براساس این قابلیت، پیش‌نمایشی از لینک‌های مورداستفاده و همچنین تصاویر تحت پوشش داخلی بدون تداخل با محدودیت 140 کاراکتر در آن بازه زمانی، به کاربران نمایش داده می‌شد.

این قابلیت با عنوان “enhanced URL enrichment” در طی سالها دستخوش تغییرات بسیاری شد و ممکن است در بروز اختلالات اخیر نیز بی‌تقصیر نباشد.

بسیاری از کاربران در واکنش به این “اختلال”، واکنش‌های منفی شدیدی نشان‌ داده و بابت از دست رفتن خاطرات، تصاویر و آرشیو قدیمی شخصی و عمومی از ماسک توضیح خواسته‌اند.

او روز در جدیدترین پست خود در X اعتراف کرده بود که این پلتفرم ممکن است تحت مدیریت او شکست بخورد، اما در هر صورت این کمپانی تمام تلاش خود را برای بهترین بودن خواهد کرد!

منبع: theverge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array