به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در اولین روز از سال جدید میلادی قیمت بیت کوین به خاطر شایعه تایید احتمالی صندوق‌های قابل معامله در بورس این دارایی در ایالات متحده با 7 درصد افزایش روزانه، از مرز 45 هزار دلار گذشت. پس از آن، آلتکوین‌ها ازجمله اتریوم نیز به این جریان پیوستند و قیمت این دارایی به عنوان بزرگ‌ترین آلتکوین بازار، بار دیگر با 5 درصد افزایش به 2400 دلار نزدیک شد.

شاخص‌های درون زنجیره‌ای بازار حاکی از آن هستند که اتریوم در سال آینده با پتانسیل افزایش قیمت بیشتری مواجه است و احتمالاً ارزش این دارایی می‌تواند تا پایان سال 2024 مقاومت 10 هزار دلار را نیز بشکند.

علی مارتین، تحلیلگر مشهور بازار کریپتو با تایید چشم‌انداز صعودی اتریوم و تاکید بر این که عدم وجود موانع قابل توجه در زمینه عرضه این ارز، می‌تواند مسیر رشد این دارایی تا سطوح بالاتر را بسیار هموار کند گفت که وجود تقاضای کافی بالاتر از تراز 2000 دلار، این منطقه را به یک حمایت بسیار قوی تبدیل کرده است.

اندیکاتورهای آن‌چین در نمودارهای قیمت اتریوم (ETH)

علی مارتینز، در تحلیل اخیر خود با اشاره به باندهای قیمت‌گذاری MVRV اتریوم، اهداف اصلی قیمت برای این ارز دیجیتال را نشان داده است. مارتینز خاطرنشان کرد که طبق داده‌های موجود و در صورت تحقق پیش‌بینی صعودی بودن روند حرکت در سال جدید، قیمت اتریوم در مرحله اول تراز 3830 دلار و پس از آن هدف 5100 دلار را در پیش خواهد گرفت.

این تحلیل، راهنمایی ارزشمندی برای سرمایه‌گذاران و فعالان بازار بوده و تغییرات احتمالی قیمت در بازار اتریوم را روشن می‌کند.

نسبت ام وی آر اتریوم

کاهش شدید موجودی اتریوم (ETH) در صرافی‌ها

دیگر شاخص مثبتی که بر صعودی بودن روند اتریوم در سال جدید تاکید دارد، کاهش شدید موجودی این ارز در صرافی‌های رمزارزی است؛ به طوری که موجودی آن در این پلتفرم‌های مبادلاتی اکنون به پایین‌ترین سطح تاریخی خود رسیده است و تنها 8.04 درصد از کل موجودی آن را شامل می‌شود. این کاهش موجودی در صرافی‌ها عمدتاً یک سیگنال صعودی به شمار می‌رود؛ چرا که بر احتمال کاهش فشار فروش دلالت دارد.

موجودی اتریوم در صرافی ها

از طرف دیگر ویتالیک بوترین، خالق و بنیان‌گذار اتریوم با انتشار نقشه راه این شبکه بلاکچین در سال 2024 فرایند بهبود در کارایی سیستم اثبات سهام این شبکه را مورد توجه قرار داد. این خبر نیز تا حدودی به عنوان یک کاتالیزور مثبت به رشد قیمت و صعود به سطوح جدید کمک کرده است.

در سوی دیگر، مایکل ون د پوپ، دیگر چهره شناخته شده در بازار ارزهای دیجیتال گفته است که با توجه به فضای شلوغی که بیت کوین در حال حاضر اشغال کرده است انتخاب یک آلتکوین مناسب در درازمدت می‌تواند استراتژی سرمایه‌گذاری مناسبی باشد. وی اظهار داشت در نتیجه تبلیغات گسترده مربوط به ETFهای بیت کوین، این ارز روند صعودی قدرتمندی را در پیش گرفته است، ولی هم زمان با آن، اتریوم به درستی ارزش‌گذاری نشده است.

وی با توجه به نمودار 3 روزه ETH/USDT، اظهار داشت: «اتریوم حمایت بسیار مهمی در 2150 دلار دارد و آماده ادامه مسیر صعودی است.» این پیش‌بینی مثبت با پویایی‌های بازار فعلی مطابقت داشته و نشان‌دهنده خوش‌بینی نسبت به مسیر قیمت اتریوم در کوتاه‌مدت است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array